Tesco rozbuduje ofertę produktową

WST, Bloomberg
20-04-2011, 09:51

Nowy dyrektor wykonawczy Tesco, Philip Clarke planuje wprowadzić do sprzedaży największego na Wyspach Brytyjskich detalisty nowe rodzaje żywności i poszerzenie oferty. Oferta internetowa ma  wzrosnąć blisko 4-krotnie, do 100 tys. produktów.

Jak stwierdził Clarke, działalność na krajowym rynku straciła nieco z rozpędu. Wzrost zysku okazał się bowiem poniżej zakładanego planu.

Wynik netto wzrósł do 2,66 mld funtów co daje 32,94 pensy na akcję z 2,33 mld (29,19 pensów na akcję) rok wcześniej. Analitycy oczekiwali 3,74 mld. Przychody ogółem bez uwzględniania podatku VAT, zwiększyły się o 7,1 proc. i zamknęły się kwotą 60,9 mld GBP.

Około 70 proc. zysku zrealizowane zostało z działalności na rynkach azjatyckich i europejskich, przy czym w Azji dynamika ukształtowała się na poziomie 30 proc.

WST, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Handel / Tesco rozbuduje ofertę produktową