Tesco stawia na rodzimy rynek

WST, Bloomberg
18-04-2012, 11:23

Tesco, największy na Wyspach Brytyjskich detalista i drugi po francuskim Carrefour na europejskim rynku zamierza zainwestować 1 mld funtów by ożywić sprzedaż w kraju i spowolnić tempo rozwoju w innych częściach świata.

Krajowy rynek będzie teraz priorytetowy – stwierdził Philip Clarke, dyrektor generalny spółki.

Zapowiedział, że sklepy otrzymają „cieplejszy wygląd”. Zatrudnionych ma być około 8 tys. nowych pracowników supermarketów. Poszerzenie oferty on-line ma kosztować około 150 mln funtów.

Ujawnienie planów miało miejsce w trzy miesiące po tym jak Tesco, pierwszy raz od 20 lat obniżyło prognozę.

Tzw. zysk handlowy spółki wzrósł o 1,3 proc. do 3,76 mld funtów w okresie 52 tys. zakończonym 25 lutego i pokrył się ze średnią prognoz analityków.

Dobre wyniki sprzedaży spółka osiągnęła na polskim rynku. Przychody Tesco Polska w roku obrotowym 2011/12 (do 29 lutego 2012 r.) zamknęły się kwotą 12,6 mld zł (ok. 11 mld zł bez VAT), co daje wzrost rzędu 8,8 proc. Spółka otworzyła w tym czasie 51 nowych placówek (42 rok wcześniej).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Handel / Tesco stawia na rodzimy rynek