Test Sprawdź, czy umiesz dobrze zarządzać zespołem sprzedawców

DCZ
10-04-2009, 00:00

Zarządzanie sprzedażą w firmie to jak dostarczanie jej tlenu. Dlatego tak ważne jest nastawione na długofalowy efekt zarządzanie zespołem sprzedawców. Jeżeli chcesz sprawdzić, czy potrafisz skutecznie zarządzać zespołem sprzedawców, odpowiedz na poniższe pytania i przeczytaj rozwiązanie testu.

1. Czy sprzedawcy, którymi zarządzasz, odpowiedzieliby twierdząco na pytanie: "czy twój szef jest dla ciebie wsparciem, kiedy go potrzebujesz"?

2. Czy umiesz razem ze sprzedawcami szukać wciąż nowych, niestandardowych metod pozyskiwania klientów?

3. Czy szukacie razem sposobów reagowania na obiekcje klientów, dzielicie się doświadczeniami i przemyśleniami?

4. Czy często rozmawiasz ze sprzedawcami o strachu przed porażką i pomagasz im go przezwyciężać?

5. Czy wspierasz ich w próbach pozyskania klientów i nie przejmowaniu się porażkami?

6. Czy wyznaczasz cele sprzedawcom wspólnie z nimi?

7. Czy twoi pracownicy pytani, czy ich szef i firma liczą się z ich zdaniem, odpowiedzieliby twierdząco?

8. Czy przekazujesz pracownikom szczere uznanie za osiągnięcia? Czy oni zgodziliby się z twoją opinią w tej sprawie?

9. Czy sprzedawcy są dla ciebie źródłem wiedzy o rynku i klientach? Często z nimi o tym rozmawiasz i bierzesz ich obserwacje pod uwagę?

10. Czy darzysz pracowników zaufaniem?

11. Czy celebrujesz wspólnie z nimi wasze sukcesy?

12. Czy mówiąc o sukcesach zespołu, mówisz "my"?

13. Czy umiesz stworzyć kanały komunikacji, dzięki którym firma wie, czego oczekują klienci, i potrafisz sprawić, by ta wiedza wpływała na kształt produktów i usług firmy?

14. Czy cele twoich sprzedawców są mierzalne i realne?

15. Czy jesteś wystarczająco entuzjastyczny w motywowaniu sprzedawców?

16. Czy masz świadomość, że pracownicy potrzebują wciąż nowych czynników motywacyjnych? Że motywację trzeba stale podtrzymywać?

17. Czy wyrażając uznanie pracownikom, używasz sformułowań, których mógłbyś użyć, wyrażając uznanie szefowi?

18. Czy pracownicy czują, że są właściwie docenieni za to, co robią, a ty masz świadomość, że prowizja i wynagrodzenie to nie jedyne i nie najważniejsze elementy wyrażania uznania?

19. Czy sprzedawcy mają poczucie, że firma w nich inwestuje, wysyłając na szkolenia i dbając o ich rozwój?

20. Czy cele twoich ludzi są częściej osiągane niż nie?

21. Czy twoi pracownicy zgodziliby się, że ich szef jest entuzjastycznie nastawiony do pracy i działa na nich inspirująco?

22. Czy pracownicy tworzą zespół, w którym czują się dobrze i zależy im na akceptacji reszty jego członków?

23. Czy twoi pracownicy zgodziliby się z twierdzeniem, że w większości zadań są najlepsi i najbardziej im one pasują?

24. Czy twoi sprzedawcy czują, że mogą liczyć na wsparcie innych członków zespołu?

25. Czy znają misję firmy i umieją dokładnie określić, co jej realizacja oznacza dla ich zadań sprzedażowych?

26. Czy masz świadomość, że skuteczność twoich sprzedawców zależy od ich nastawienia, determinacji i gotowości do ponoszenia porażek i wpływasz na to, by wzmacniać u nich te cechy?

27. Czy potrafisz stworzyć atmosferę, w której twoi sprzedawcy zamiast rywalizować współpracują, gdy jest taka potrzeba?

28. Czy każdy z twoich sprzedawców odpowiedziałby twierdząco na pytanie: "czy w ciągu ostatniego pół roku ktoś rozmawiał z nim o jego osiągnięciach"?

29. Czy zachęcasz swoich pracowników do rozwoju i szukania nowych metod i technik sprzedaży?

30. Czy twoi pracownicy mają poczucie, że tobie lub innemu członkowi zespołu na nich zależy? Czy wiedzą, że pozostali sprzedawcy mogą czerpać z ich wiedzy i umiejętności?

31. Czy członkowie twojego zespołu potrafią wyrażać szczerą wdzięczność i uznanie sobie nawzajem i wspólnie cieszą się z waszych sukcesów?

Wyniki i interpretacja:

24-31 odpowiedzi TAK: świetnie zarządzasz zespołem sprzedawców, budując ich motywację. Wiesz, że w firmie i zespole muszą się czuć dobrze i trzeba im stworzyć warunki, w których mogą się rozwijać, wpływać na to, czym się zajmują, wiedzieć, czego się od nich oczekuje i rozmawiać o postępach i osiągnięciach. Ale zawsze może być lepiej. Popatrz na punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się, co zrobić, żeby zwiększyć skuteczność.

17-23 odpowiedzi TAK: często stosujesz metody, które skutecznie motywują zespół. Ale musisz się zastanowić, co zrobić, by byli bardziej umotywowani i osiągali lepsze wyniki. Popatrz na punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się, co zrobić, by zwiększyć skuteczność.

0-17 odpowiedzi TAK: nie stosujesz wystarczająco często zarządzania, które w dłuższym czasie wpływa na osiąganie właściwych rezultatów zespołu sprzedażowego. Ale dzięki testowi możesz określić, nad czym musisz pracować. Potraktuj to jako menadżerskie wyzwanie. Popatrz na punkty, w których odpowiedziałeś NIE, i zastanów się, co zrobić, by zwiększyć skuteczność. Zaplanuj konkretne kroki, zacznij otwarcie rozmawiać z ludźmi, włącz ich w zarządzanie na partnerskich warunkach, a zdziwisz się, jak szybko osiągniecie znacznie lepsze efekty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Test Sprawdź, czy umiesz dobrze zarządzać zespołem sprzedawców