„The Economist” zachwycony ekspansją polskich firm

ŁO, economist.com
21-11-2014, 10:15

Prestiżowy magazyn opisuje polskie firmy, dla których lokalne podwórko to już za mało. Wymienia m.in. Nowy Styl, Comarch i Pesę.

- Nowy Styl, polska firma, która jest czwartym pod względem wielkości producentem mebli biurowych w Europie, niedawno kupiła dwóch małych rywali z Niemiec - czytamy w artykule pt. "Growing the Polish Apple" opublikowanym przez pismo „The Economist”

Screenshot z portalu tygodnika "The Economist"
Zobacz więcej

Screenshot z portalu tygodnika "The Economist"

economist.com

Tygodnik wziął pod lupę firmy, które decydują się na ekspansję i radzą sobie zagranicą bez kompleksów. Adam Krzanowski, szef Nowego Stylu, stwierdza nawet, że po niemieckich zakupach nie był zadowolony z jakości tamtejszych pracowników i był zmuszony wysłać w celach szkoleniowych swój zespół z Polski. 

„The Economist” podkreśla, że polskie firmy dojrzały i urosły razem z polską gospodarką, która przeżywa czas ekspansji po przywróceniu demokracji w 1989 r.  

Kogo jeszcze opisuje tygodnik? Brytyjczycy wymieniają InPost, który działa w dziewięciu krajach, a także informatycznego giganta Comarch, który ma dwa centra przetwarzania danych w Niemczech. Kolejną firmą sprzedającą swoje produkty w Niemczech jest Pesa. Producent dostarczy Deutsche Bahn nowe lokomotywy.  

Magazyn zauważa, że także państwowi potentaci próbowali zdobywać świat, ale ekspansja była często podyktowana względami politycznymi i okazywała się nierentowna. Teraz polskie spółki - nawet te wspierane przez państwo - wyruszają poza granice i są napędzane zyskami, a nie polityką. Przykładami mogą być KGHM i Grupa Azoty. 

„The Economist” zachwyca się Polską, ale zauważa też, że nie wszystko jest takie różowe. Firmy odnoszące sukcesy poza krajem są raczej wyjątkami, a to za sprawą faktu, że nawet największe polskie koncerny nie są duże według światowych standardów. Polska cały czas niechętnie inwestuje też w badania i rozwój. Na polskie "Apple", z tytuły tekstu, jeszcze poczekamy...

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, economist.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / „The Economist” zachwycony ekspansją polskich firm