The Farm 51 rusza z „Get Even”

MGA
opublikowano: 16-12-2013, 00:00

Gliwicki producent gier komputerowych zainwestuje 5 mln zł w nowy tytuł. Do sprzedaży trafi w 2015 r.

Pod koniec listopada do sklepów z grami komputerowymi na całym świecie trafiło najnowsze dziecko producenta gier z Gliwic: „Deadfall Adventures”. Gra nie zbiera zbyt dobrych recenzji i nie wiadomo, ile jej sztuk się sprzedało. To nie zraża jednak The Farm 51. Firma ogłosiła start prac nad nowym tytułem: „Get Even”.

— Nad tą grą pracujemy już od kilku miesięcy. Będzie to być strzelanka, adresowana do dojrzałych już graczy, którzy szukają czegoś nowego — mówi Wojciech Pazdur, członek zarządu i dyrektor produkcji w The Farm 51.

Tytuł, który do sklepów ma trafić pod koniec 2015 r., będzie konkurował o serca i portfele graczy dwiema cechami. Pierwsza to innowacyjne połączenie trybu gry jednoosobowej z wieloosobową (gracz nie będzie wiedział, kto steruje jego przeciwnikiem). Druga zaś to bardzo dokładna i realistyczna grafika. Budżet produkcji to 5 mln zł. Notowana na NewConnect firma chce te pieniądze pozyskać z trzech źródeł. Pierwszym mają być przychody ze sprzedaży „Deadfall Adventures”. Dwa pozostałe to poszukanie inwestora lub też posiłkowanie się kredytem lub obligacjami. Spółka liczy, że „Get Even” stanie się tak samo rozpoznawalną marką w świecie gier jak „Wiedźmin” czy „Snajper”.

Z tego też powodu władze firmy na początku grudnia ściągnęły do niej Łukasz Macha, który odpowiadał za marketing pierwszej części „Wiedźmina” oraz „Snajpera”. The Farm 51 rozważa sprzedaż „Get Even” za pośrednictwem internetu z pominięciem sklepów. W tym celu rozmawia z największym graczami w tym segmencie rynku: platformą Steam, Microsoftem i Sony. Decyzja jeszcze nie zapadła, ale Wojciech Pazdur twierdzi, że dzięki wykorzystaniu internetu marża na sprzedaży gry będzie wyższa.

— Odchodzą nam koszty dystrybucji oraz produkcji wersji pudełkowej. Dzięki temu nakłady na produkcję „Get Even” zwrócą się przy sprzedaży 150- -200 tys. sztuk — podkreśla członek zarządu.

„Get Even” wyjdzie dopiero za dwa lata. To jednak nie oznacza, że w 2014 r. w The Farm 51 nic nie będzie się działo. W I kw. spółka zamierza wypuścić na rynek „Deadfall Adventures” w wersji na konsolę Playstation. W sprzedaży jest wersja na PC i Xboksa. Spółka liczy także na przychody ze współpracy z branżą militarną. Współpracuje z Polskim Holdingiem Zbrojeniowym, a dokładnie z Ośrodkiem Badawczo- Rozwojowym Urządzeń Mechanicznych OBRUM w Gliwicach, który pracuje nad wirtualnym ośrodkiem szkoleniowym na potrzeby armii. Jego partnerem w tym projekcie jest The Farm 51. Na koniec września spółka miała prawie 3 mln zł przychodów i nieco ponad 40 tys. zł zysku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu