Therese Johaug królową rękawiczek

DI, PAP
31-05-2014, 07:55

Zwyciężczyni ostatniej edycji Pucharu Świata w biegach narciarskich Norweżka Therese Johaug zajmuje się również projektowaniem ubrań i akcesoriów. W ubiegłym sezonie kwota uzyskana ze sprzedaży firmowanych przez nią rękawiczek przekroczyła 1,5 miliona euro.

Na następny biegaczka szykuje 300 tysięcy par.

Therese Johaug fot. johaug.com
Zobacz więcej

Therese Johaug fot. johaug.com

Johaug zaprojektowała swoje rękawiczki w przerwach między zgrupowaniami i zaprezentowała je jesienią 2012 roku. Nie wróżono jej sukcesu z powodu m.in. zbyt wysokiej ceny sięgającej ok. 100 euro. Nie okazała się jednak zaporowa i pierwsza partia została sprzedana w kilka dni. Obecnie kolekcja biegaczki liczy już 16 wzorów.

„Dotychczas rękawiczki były sprzedawane wyłącznie w norweskich sklepach, lecz przez witrynę internetową biegaczki kupiło je wielu klientów ze Szwecji i Finlandii. Dlatego właśnie na te kraje przygotowujemy ekspansję, a mistrzostwa świata w Falun będą wymarzoną okazją dla promocji. Rękawiczki utorowały drogę i wylansowały markę i teraz przedstawimy nowe produkty, jak bieliznę, czapki i skarpetki" - wyjaśnił menedżer biegaczki Joern Ernst.

Zawodniczki norweskiej kadry zobowiązane są do używania strojów producentów, z którymi ich federacja posiada podpisane kontrakty sponsorskie. Z nakazu wyłączone są ...rękawiczki.

„Ten fakt doskonale wykorzystała Therese. Zawsze startuje w swoich, które są doskonale widoczne na zbliżeniach kamer telewizyjnych podczas startu i prezentacji biegaczek. To doskonała i w dodatku bezpłatna forma reklamy, trwająca kilka miesięcy rywalizacji Pucharu Świata" - podkreślił Ernst.

Jon Inge Gulliksen jest dyrektorem firmy współpracującej z biegaczką i to on stał za wielkim sukcesem finansowym kolekcji strojów sportowych Vegarda Ulvanga, trzykrotnego mistrza olimpijskiego z Albertville (1992), jednego z najlepszych norweskich biegaczy narciarskich. Od dwóch lat współpracuje z Johaug.

Podkreślił, że Johaug jest w stanie uzyskać dużo większy sukces w tej branży, ponieważ w wieku 25 lat znajduje się dopiero w połowie kariery i będąc jedną z najpopularniejszych sportsmenek Skandynawii osobiście reklamuje swój produkt. "Therese już dzisiaj jest przez media finansowe nazywana królową rękawiczek, a Ulvang zajął się biznesem dopiero kiedy skończył uprawiać sport” - zauważył Gulliksen.

Dodał również, że rękawiczki te to produkt z najwyższej półki. "Do ich wyrobu używane są najlepsze gatunki skóry i wełny, a dla uzyskania możliwie najwyższej jakości są szyte ręcznie w Polsce. Poza tym z metką +wyprodukowane w Unii Europejskiej+ nie są kojarzone z produktami chińskimi” - wyjaśnił.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Therese Johaug królową rękawiczek