TikTok trafia do polskiej młodzieży

ŁO
opublikowano: 22-02-2019, 08:30

Popularna chińska aplikacja coraz śmielej wkracza do smartfonów młodych Polaków. Nie tylko oglądają filmiki innych użytkowników, ale chętnie tworzą swoje własne.

- TikTok może uczynić każdego twórcą - wystarczy mieć smartfona - zaś my, jako twórcy aplikacji, chcemy stworzyć społeczność ludzi dzielących się w filmach swoimi zainteresowaniami i artyzmem - czytamy na stronie aplikacji. 

Zobacz więcej

TikTok w App Store

ARC

Brzmi znajomo? Niby tak, bo przecież nie brakuje na rynku aplikacji i serwisów, które bazują na tym, że oferują narzędzia pozwalające użytkownikom poczuć artystyczne natchnienie. TikTok chce się wyróżniać podejściem do podkładu. I zyskuje na popularności w Polsce. 

Aplikacja stworzona została przez chińską firmę ByteDance we wrześniu 2016 r.  Rok później koncern przejął konkurencyjną musical.ly i połączył oba produkty.

Użytkownicy mogą nagrywać krótkie filmiki i synchronizować obraz z muzyką. Jeśli do tego doda się popularne filtry i wirtualne naklejki, to można otrzymać zabawny miks uwielbiany przez młodych ludzi. 

- Dla młodych ludzi TikTok jest naturalnym środowiskiem. Wychowali się w dobie internetu, kulturze selfie i dzielenia się ciekawymi momentami z życia w sieci. Platformy z krótkim video pojawiały się już wcześniej - na przykład Vine. Przewaga TikTok wynika z zaangażowanej społeczności, która już teraz liczy ponad pół miliarda osób, oraz idealnego dostosowania treści do potrzeb i zainteresowań grupy docelowej - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes agencji marketingowej GetHero, która sprawdziła polskich użytkowników.

W badaniu przeprowadzonym pod koniec ubiegłego roku wzięło udział 3811 fanów TikTok. Z aplikacji korzystają głównie młodzi ludzie w wieku 13-15 lat. Aż 41 proc. mieszka na wsi lub w małym mieście do 10 tys. mieszkańców, a tylko 10 proc. to użytkownicy największych aglomeracji powyżej 500 tys. mieszkańców. Wśród zalet aplikacji wymieniają po prostu przyjemność z oglądania krótkich materiałów oraz muzykę i efekty. Nie są jednak tylko odbiorcami, ale także twórcami treści, bo prawie 70 proc. z nich nagrywa swoje filmiki. 

- Użytkownicy nie tylko oglądają, ale też sami tworzą. To daje niespotykane w innych aplikacjach wykorzystujących wideo możliwości kreowania viralowych akcji i angażowania użytkowników do działań. Większość kampanii prowadzonych na TikTok wykorzystuje właśnie tę funkcjonalność. Jeśli akcja jest ciekawa i biorą w niej udział lubiani i popularni influencerzy, to użytkownicy sami chętnie tworzą filmy inspirowane kampanią i wykorzystujące promowane hasztagi - dodaje Magdalena Bliźniak, która jest odpowiedzialna za działania w TikTok w agencji GetHero. 

Portal Wirtualnemedia.pl informował wcześniej, że według danych Gemius/PBI w grudniu 2018 r. z aplikacji TikTok skorzystało w Polsce 1,25 mln internautów, co dawało jej szóste miejsce za m.in. Messengerem, WhatsApp i Instagramem. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy