TNS OBOP: 49 proc. Polaków planując wakacje korzysta z Internetu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-08-2006, 15:03

Dla 49 proc. badanych Polaków internet jest źródłem ciekawostek oraz unikalnych informacji o miejscu, do którego chcą się wybrać na wakacje - wynika z badania TNS OBOP "Wakacje planujemy z internetem", przesłanego w czwartek PAP.

Dla 49 proc. badanych Polaków internet jest źródłem ciekawostek oraz unikalnych informacji o miejscu, do którego chcą się wybrać na wakacje - wynika z badania TNS OBOP "Wakacje planujemy z internetem", przesłanego w czwartek PAP.

46 proc. badanych wysoko ocenia internet także wtedy, gdy nie planuje konkretnego wyjazdu, ale podróżuje "palcem po mapie".

Z badania wynika, że 50 proc. Polaków wskazuje internet jako "skarbnicę praktycznej wiedzy". Dla 34 proc. ankietowanych internet jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji spośród wszystkich dostępnych na rynku.

29 proc. badanych Polaków traktuje rozmowy z rodziną lub znajomymi jako źródło informacji, do którego mają duże zaufanie. Natomiast dla 19 proc. respondentów doświadczenia rodziny oraz znajomych stanowią inspirację przy wyborze celu wyjazdów wakacyjnych.

Według badania, Polacy rzadziej korzystają z przewodników turystycznych, które głównie dla osób z wyższym wykształceniem są źródłem praktycznej wiedzy. 10,2 proc. badanych osób korzysta z przewodników nawet wtedy, kiedy nie planuje wypoczynku. 11,1 proc. osób uważa przewodnik za źródło ciekawostek, których "nie ma gdzie indziej". Według 12,5 proc. Polaków, przewodnik jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Natomiast zdaniem 13,6 proc. respondentów przewodniki zawierają najwięcej praktycznych informacji.

Polacy wykorzystują ulotki oraz foldery z biur podróży, gdy wybierają cel wakacyjnej wyprawy. Dla 9,2 proc. Polaków są one najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Natomiast 7,6 proc. badanych lubi korzystać z przewodników, nawet wtedy, gdy nie planuje wypoczynku.

Badani Polacy traktują dodatki turystyczne do gazet oraz programy telewizyjne o tematyce podróżniczej jako rozrywkę, gdy nie planują urlopu, ale także jako źródło informacji, których nie można znaleźć w innych miejscach. Tylko 4,4 proc. badanych uważa dodatki turystyczne za najbardziej wiarygodne źródło informacji. Natomiast 6,2 proc. ankietowanych twierdzi, że programy podróżnicze oferują ciekawostki, o które trudno w innych źródłach turystycznych.

Polacy, którzy planują wyjazdy wakacyjne, stawiają raczej na wymianę wzajemnych doświadczeń niż przekrojową wiedzę o kraju jaką dają przewodniki czy programy telewizyjne. Przy wyborze celu podróży, najchętniej korzystają z doświadczeń najbliższych osób, rodziny i znajomych.

Badanie przeprowadzono w okresie od 6 do 8 czerwca br. oraz od 26 do 29 czerwca br., wzięło w niej udział 1600 osób w wieku od 15 do 65 lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / TNS OBOP: 49 proc. Polaków planując wakacje korzysta z Internetu