TNS OBOP: Najlepiej pracować w średniej firmie usługowej

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-10-2005, 17:17

Pracownicy firm usługowych średniej wielkości są zadowoleni ze swojej pracy, najbardziej zaangażowani, zmotywowani i lojalni wobec pracodawcy - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, przekazanych w poniedziałek PAP.

Pracownicy firm usługowych średniej wielkości są zadowoleni ze swojej pracy, najbardziej zaangażowani, zmotywowani i lojalni wobec pracodawcy - wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, przekazanych w poniedziałek PAP.

Badanie przeprowadzone zostało w ramach programu "Inwestor w Kapitał Ludzki", zorganizowanego już po raz czwarty przez Instytut Zarządzania. Jego celem jest wyłonienie firm, realizujących najbardziej efektywne i nowatorskie programy ukierunkowane na rozwój kapitału ludzkiego oraz budowanie pozytywnych relacji z pracownikami. Firmy - laureaci programu otrzymują prestiżowe Godło Inwestora w Kapitał Ludzki.

Najwyższą wartość Indeksu Zaangażowania Pracowników TRI*M (od 87 do 104) uzyskały przedsiębiorstwa średniej wielkości, podczas gdy dla firm dużych i znanych na rynku Indeks ten nierzadko był niższy od 60 pkt.

Z badania TNS OBOP wynika także, że liderami w budowaniu zaangażowania pracowników są firmy usługowe. Nieco gorzej na ich tle wypadły firmy z branży produkcyjnej i handlowej, a najsłabiej instytucje publiczne.

"Wśród firm usługowych wysokimi wskaźnikami zaangażowania pracowników mogą pochwalić się firmy szkoleniowe i doradcze. Co ciekawe, na przeciwległym biegunie znajdują się duże instytucje finansowe, dla których średnia wartość Indeksu TRI*M była niższa od 65, a także niższa niż dla pozostałych firm usługowych ogółem" - powiedział cytowany w komentarzu do wyników badań Jan Wykrytowicz z TNS OBOP, specjalizujący się w badaniach pracowniczych.

Indeks Zaangażowania Pracowników TR*M* jest wystandaryzowaną miarą, odzwierciedlającą poziom ogólnej satysfakcji pracowników w danej firmie.

Indeks (mogący przyjmować wartości od -65 do +135) uwzględnia także poziom ich motywacji i lojalności, co z kolei rzutuje na osiągane w pracy wyniki. Jego zastosowanie pozwala na dokonywanie porównań pomiędzy firmami różnej wielkości, z odmiennych branż czy nawet pochodzących z różnych krajów.

Średnia wartość Indeksu wyliczonego w trakcie badania firm, biorących udział w programie była wyższa zarówno od wyniku uzyskanego z innych badań pracowniczych przeprowadzonych w Polsce, jak i tych realizowanych w całej Europie. "Świadczyć to może o tym, że do Programu Inwestor w Kapitał Ludzki przystępują firmy odznaczające się bardzo wysokim zaangażowaniem w zarządzanie zasobami ludzkimi" - wyjaśnił Wykrytowicz.

Badania były przeprowadzane w okresie od lipca do września 2005 roku. W badaniu wzięło udział 31 firm. Jak powiedział PAP Wykrytowicz, średnia badanych w firmach dużych wyniosła 51 osób, w firmach średnich - 26, natomiast w małych 18.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane