Czytasz dzięki

TNS OBOP: Polacy ufają markom i chętnie kupują markowe produkty

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 10-08-2005, 14:58

Markom ufa 78 proc. Polaków - wynika z badań TNS OBOP, przedstawionych w środę na konferencji prasowej. Produkty markowe podobają się 71 proc. badanych, a połowa ankietowanych (51 proc.) deklaruje, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.

Markom ufa 78 proc. Polaków - wynika z badań TNS OBOP, przedstawionych w środę na konferencji prasowej. Produkty markowe podobają się 71 proc. badanych, a połowa ankietowanych (51 proc.) deklaruje, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.

Ponad połowa Polaków (60 proc.) uważa, że produkty markowe są nowoczesne i innowacyjne, a 75 proc., że są po prostu lepsze. Dla 73 proc. polskich konsumentów produkt markowy kojarzy się przede wszystkim z wysoką jakością. Ponad jedna trzecia (35 proc.) Polaków uważa, że towar markowy to także towar znany od lat, z tradycjami. 36 proc. badanych woli nic nie kupić, niż kupić produkt nieznanej marki.

Blisko 90 proc. respondentów zgadza się z opinią, że produkty markowe są bardziej trwałe, zrobione z materiałów wysokiej jakości, a do ich produkcji używane są najnowsze technologie.

Polskich konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. 79 proc.  deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje. Ponad 50 proc. Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że "jeśli pojawi się nowy produkt marki, do której jestem przyzwyczajony, na pewno go wypróbuję".

W badaniach wyłonił się kontrast między stereotypem produktu markowego, a konkretnymi wyborami konsumenckimi. Jeżeli zapytać ogólnie o artykuły markowe, to 41 proc. badanych postrzega je jako artykuły drogie. Gdyby jednak zapytać o konkretne przykłady produktów markowych (np. pasty do zębów, kawy, środki do prania czy kosmetyki), to okazuje się, że nie są one już tak często postrzegane jako drogie (14 proc. wskazań).

Badanie jest częścią kampanii "Wybierz markowe", organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka. Sondaż przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2005 roku na próbie tysiąca Polaków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane