TNS Polska: 52 proc. Polaków uważa, że przyjęcie euro będzie czymś złym

PAP
opublikowano: 25-03-2014, 16:27

Ponad połowa Polaków (52 proc.) uważa, że wprowadzenie w Polsce euro będzie czymś złym; 63 proc. badanych jest przekonanych, że wspólna waluta nie wpłynie korzystnie na sytuację ich gospodarstw domowych - wynika z badania TNS OBOP.

Jak zauważa ośrodek, wyniki z marcowego badania nie odbiegają znacząco od tych z grudnia 2013 roku. Prawie połowa badanych (44 proc.) uważa, że Polska powinna przyjąć walutę euro. Przy czym najwięcej badanych (16 proc.) twierdzi, że powinno to nastąpić za więcej niż 10 lat. Odsetek osób opowiadających się za nieco wcześniejszym terminem przyjęcia euro (za około 6 do 10 lat i w ciągu najbliższych 5 lat) jest zbliżony i w obu przypadkach wynosi 14 proc. Udział przeciwników wprowadzenia euro jest mniejszy od udziału zwolenników i wynosi 42 proc.

Co drugi badany (49 proc.) uważa, że euro wpłynie niekorzystnie na polską gospodarkę; jedynie 22 proc. respondentów sądzi, że będzie inaczej; 9 proc. nie spodziewa się żadnego wpływu.

Jeszcze więcej, bo 63 proc. badanych jest przekonanych, że przyjęcie wspólnej waluty nie wpłynie korzystnie na sytuacje ich gospodarstw domowych. Jedynie 12 proc. uważa, że będzie na odwrót. Podobny odsetek badanych (13 proc.) mówi, że przyjęcie euro nie będzie miało wpływu na sytuację ich gospodarstw.

45 proc. respondentów uważa, że wejście Polski do strefy euro wpłynie niekorzystnie na poczucie tożsamości narodowej. Odwrotne zdanie ma 13 proc. ankietowanych; 28 proc. uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na naszą tożsamość narodową.

Z podsumowania przedstawionego przez TNS Polska wynika, że ponad połowa ankietowanych (52 proc.) uważa, że wprowadzenie w Polsce waluty euro będzie czymś złym. Przeciwnego zdania jest 14 proc. badanych, natomiast 22 proc. sądzi, że zamiana złotówek na euro nie będzie ani czymś dobrym, ani czymś złym.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-12 marca na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane