TNS Polska: 66 proc. Polaków przekonanych o negatywnym wpływie przyjęcie euro

PAP
opublikowano: 16-12-2015, 14:32

66 proc. Polaków uważa, że wejście Polski do strefy euro wpłynie niekorzystnie na sytuację ich gospodarstw domowych - wynika z ostatniego badania TNS Polska. 46 proc. jest przekonanych, że przyjęcie wspólnej waluty niekorzystnie wpłynie na ich tożsamość narodową.

O tym, że przyjęcie euro nie będzie miało wpływu na poczucie tożsamości narodowej, jest przekonanych 23 proc. badanych; według 15 proc. wpływ ten będzie korzystny.

66 proc. uważa, że wejście Polski do strefy euro wpłynie niekorzystnie na sytuację ich gospodarstw domowych. Przeciwnego zdania jest 13 proc. badanych, którzy spodziewają się pozytywnych zmian. 10 proc. uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na sytuację jego gospodarstwa domowego.

Według TNS Polska Polacy są niemal po równo podzieleni, jeżeli chodzi o opinię na temat terminu wprowadzenia euro. Zwolenników wprowadzenia waluty euro jest 45 proc., a przeciwników o 3 punkty procentowe mniej – 42 proc.

12 proc. respondentów opowiada się za przyjęciem euro w ciągu 5 najbliższych lat, 16 proc. ankietowanych za około 6 do 10 lat, a 17 proc. pytanych jest zdania, że europejska waluta powinna zostać przyjęta za więcej niż 10 lat.

Połowa ankietowanych (50 proc.) uważa, że przyjęcie przez Polskę euro "będzie czymś złym". Przeciwnego zdania jest 14 proc. badanych, a 27 proc. ankietowanych sądzi, że zamiana polskiej waluty na euro nie będzie ani czymś dobrym, ani złym. 9 proc. nie wypowiada się jednoznacznie na ten temat.

W porównaniu do września br. udział badanych źle oceniających przyjęcie waluty euro zmalał o 6 punktów procentowych. Jednocześnie wzrósł o 6 punktów procentowych odsetek respondentów wyrażających neutralne stanowisko w tej sprawie.

Zdecydowana większość Polaków uważa, że wprowadzenie euro będzie miało wpływ na sytuację gospodarstw domowych. Przy czym 66 proc. jest przekonanych, że wpływ ten będzie negatywny. Przeciwnego zdania jest 13 proc. badanych; spodziewają się oni pozytywnych zmian. Co dziesiąty badany uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na sytuację jego gospodarstwa domowego. 11 proc. nie ma sprecyzowanej opinii na ten temat.

TNS przeprowadził badanie w dniach 4-9 grudnia br. na reprezentatywnej próbie 1003 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

Grzegorz Kawecki
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane