To będzie rekordowy rok 11 bit studios

GSU
aktualizacja: 26-03-2018, 17:25

11 bit studios spodziewa się, że ten rok będzie dla spółki rekordowy. W kwietniu planowana jest premiera największej jak dotąd produkcji – gry „Frostpunk”, a w kolejnych miesiącach do sprzedaży „Moonlighter” i „Children of Morta”, czyli gry z pionu wydawniczego.

- Mocno wierzymy, że wymienione tytuły spodobają się graczom co przełoży się pozytywnie na ich sprzedaż, a w konsekwencji również na nasze wyniki finansowe. Mocno wierzymy, że tegoroczne premiery potwierdzą naszą pozycję jako liczącego się gracza w branży gier komputerowych na świecie – mówi Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

Miniony rok 11 bit studios zakończyło z 3,42 mln zł zysku netto, 7,62 mln zł zysku operacyjnego i 19,15 mln zł przychodów. W samym czwartym kwartale spółka miała 3,98 mln zł zysku netto, 5,27 mln zł zysku operacyjnego i 7,75 mln zł przychodów.

Wynik za ostatni kwartał i cały 2017 r. były słabsze niż rok wcześniej na co wpływ miały dwa czynniki: przesunięcie premiery „Frostpunka” na 2018 rok przez co przychody z tego źródła przeszły na kolejny rok oraz zmiany na międzynarodowych rynkach walutowych. 11 bit studios ma duży udział aktywów pieniężnych denominowanych w walutach obcych, co sprawia, że jest narażone na wahania kursowe.

Na koniec grudnia 2017 r. 11 bit studios  miało na kontach blisko 28,2 mln zł gotówki i jej ekwiwalentów oraz dodatkowo ponad 3 mln zł ulokowane w jednostkach udziałowych TFI o bezpiecznym profilu.

- To oznacza, że łączne zasoby pieniężne Spółki, dzięki ścisłej kontroli kosztów, wzrosły o ponad 7 proc. w porównaniu z końcem 2016 roku, mimo rosnących nakładów na produkcję gier i rozwój działalności wydawniczej – mówi prezes.

Miniony rok był sla 11 bit studios był przede wszystkim czasem wytężonej pracy nad „Frostpunkiem” czyli grą, która przez najbliższe kwartały i lata decydowała będzie o wynikach finansowych spółki.

 - Jesteśmy absolutnie zdeterminowani, żeby „Frostpunk” prezentował jak najwyższą jakość co w połączeniu z unikalną tematyką i bardzo dużym zainteresowaniem, jakie nasz tytuł rozbudza wśród graczy na całym świecie, daje podstawy do oczekiwań solidnej sprzedaży gry – mówi prezes.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / IT&Internet / To będzie rekordowy rok 11 bit studios