Amazon miał najpopularniejszą reklamę

ŁO
opublikowano: 29-12-2018, 22:26

Amazon zdystansował rywali w kategorii najpopularniejszych reklam na portalu YouTube w minionym roku.

Reklama wirtualnej asystentki Amazona przygotowana specjalnie na Super Bowl zebrała ponad 50 mln wyświetleń, wynika z listy najpopularniejszych spotów na portalu YouTube w 2018 r. opublikowanej przez dziennik „The Wall Street Journal”.  

Zobacz więcej

Kadr z reklamy Amazona

ARC

Występuje w niej sam prezes koncernu - Jeff Bezos. Mijający rok był zresztą dla niego udany, bo powiększył swoją fortunę o 24 mld USD, więc ma już 123 mld USD, co daje sporą przewagę w rankingu najbogatszych ludzi świata.  

Główną gwiazdą reklamy jest jednak nie Bezos, ale Alexa, która napędza oferowane przez Amazona urządzenia Echo. Koncern pochwalił się niedawno, że sprzedał w tym roku „dziesiątki milionów” tych gadżetów. Alexa ma już 70 tys. umiejętności i nie jest przywiązana tylko do Echo. Serwis ZDNet donosi, że 28 tys. urządzeń jest już kompatybilnych z asystentką.  

O rosnącej popularności inteligentnych głośników świadczy też wysoka pozycja reklamy przygotowanej dla Apple. Firma z nadgryzionym jabłkiem w logo promuje HomePod czterominutowym spotem, w którym sam produkt widoczny jest tylko przez kilka chwil.  

Nieznacznie lepszy wynik od HomePod uzyskała reklama Samsunga, która uderza mocno w… Apple. W czołowej 10 znalazły się też dwa materiały, w których zobaczyć możemy świat klocków Lego.  

Nie zabrakło w czołówce głośnej reklamy koncernu Nike z futbolistą Colinem Kaepernickiem, który odmówił stania na baczność podczas odgrywania hymnu USA na rozpoczęcie meczów NFL w proteście przeciwko przemocy wobec Afroamerykanów. 

10 najpopularniejszych reklam na YouTubie 

tytuł reklamy, firma, liczba wyświetleń 

1. „Alexa Loses Her Voice” (Amazon) 50,1 mln  

2. „Open the World of Music. It’s All Here” (YouTube Music) 39,5 mln  

3. „Real Support Makes Real Hero” (Oppo F7) 31,7 mln   

4. „Dream Crazy” (Nike) 27,3 mln   

5. „Safety Video With the Lego Movie Characters” (Turkish Airlines) 25,3 mln   

6. „Who Wouldn’t” (Groupon) 21,5 mln   

7. „Moving On” (Samsung Galaxy) 17,4 mln  

8. „Welcome Home” (Apple HomePod) 16,3 mln   

9. „Heart of a Lio” (Gatorade) 13,7 mln   

10. „Rescue Blue the Dinosaur” (Lego Jurassic World) 10,8 mln

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Amazon miał najpopularniejszą reklamę