Toshiba poszerza kanał dystrybucyjny

Adam Brzozowski
12-05-2004, 00:00

Spółka dystrybucyjna ABC Data zaczyna sprzedawać notebooki Toshiby.

Toshiba podpisała ze spółką ABC Data umowę na dystrybucję jej komputerów przenośnych w Polsce. Tym samym japoński producent sprzętu komputerowego pozyskał drugiego po Techmeksie partnera.

— Chodzi o strategiczny rozkład dystrybucji. Wykorzystamy atuty obu różniących się firm, aby osiągnąć zakładane cele, w tym utrzymanie pozycji lidera na rynku — mówi Lars Goetzsche, dyrektor generalny działu dystrybutorów systemów komputerowych w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki w firmie Toshiba.

Pozycję lidera na rynku notebooków Toshiba utraciła w ubiegłym roku na rzecz Hewletta-Packarda. Lars Goetzsche zapewnia, że odnotowany przez spółkę spadek sprzedaży notebooków był krótkoterminowy i dotyczył wyłącznie ostatniego kwartału 2003 roku. Jednocześnie nie komentuje on wyników dotychczasowej współpracy z Techmexem, choć wiadomo, że ten pierwszy dystrybutor Toshiby jest dla niej konkurentem, ponieważ pośrednio — poprzez spółkę Karen Notebook — jest właścicielem marki California Access. Była ona trzecią, najchętniej kupowaną marką w kraju w ubiegłym roku.

— Zamierzamy utrzymać 20- -proc. udział w rynku notebooków. Mimo chwilowego spadku sprzedaży, od 16 miesięcy odnotowujemy stały wzrost popytu na nasze produkty. W pierwszym kwartale 2004 r. sprzedaliśmy 1,5 tys. sztuk, zaś w samym kwietniu aż 3,5 tys. sztuk notebooków — wylicza Lars Goetzsche.

Według przedstawiciela Toshiby, notebooki są czarnym koniem rynku IT w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2002 r. Polacy kupili 113 tys. przenośnych komputerów, w 2003 r. około 154 tys., zaś według prognoz na 2004 r. ich sprzedaż może przekroczyć 200 tys. Lars Goetzsche zakłada, że za 3 lata w Polsce roczna sprzedaż notebooków przekroczy 351 tys. sztuk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Toshiba poszerza kanał dystrybucyjny