Total wycofał reklamy z Le Monda po negatywnym artykule o spółce

opublikowano: 07-05-2021, 19:32

Po tym jak dziennik Le Figaro napisał o relacjach francuskiego koncernu naftowego Total z oskarżanym o prześladowanie opozycji reżymem wojskowym Mjanmy, spółka wycofała reklamy z gazety, donosi AFP.

Le Figaro ujawniło, że Total zapewnia reżymowi Mjanmy pieniądze za gaz ziemny wykorzystując do ukrycia tego jeden z rajów podatkowych. Dziennik ustalił, że spółka za pośrednictwem joint venture z podporządkowanym juncie Myanmar Oil and Gas Enterprise obsługuje gazociąg biegnący z Mjanmy do Tajlandii

- Kolosalne zyski ze sprzedaży gazu nie trafiają do budżetu Mjanmy, ale są na wielką skalę przechwytywane przez spółkę całkowicie kontrolowaną przez wojsko – napisało Le Monde.

Total nie odniósł się do pytań AFP o przyczynę wycofania reklam.

Agencja przypomina, że dziennik był podobnie „ukarany” w 2015 roku przez HSBC, po tym jak wraz z The Guardian ujawnił proceder ułatwiania przez bank unikania płacenia podatków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane