Toyota siedzi Skodzie na zderzaku

Paweł Janas
opublikowano: 09-03-2007, 00:00

Trwa ostra walka Japończyków i Czechów o pozycję lidera. Inni nie mogą narzekać.

Trwa ostra walka Japończyków i Czechów o pozycję lidera. Inni nie mogą narzekać.

Trwa „odwieczna” walka Toyoty i Skody o prymat na polskim rynku motoryzacyjnym. Rok 2006 skończył się zwycięstwem Czechów. Pierwsze dwa miesiące 2007 r. należą jednak do Japończyków. Według najnowszych danych firmy Samar, w lutym Toyota sprzedała w Polsce 2785 aut, o 29,2 proc. więcej niż przed rokiem. Po dwóch miesiącach roku japońska firma osiągnęła wynik — 5955 sztuk, co oznacza wzrost o 26,9 proc. Na drugiej pozycji znajduje się Skoda z minimalnie mniejszym wynikiem lutowej sprzedaży — 2778 sztuk. W ciągu dwu miesięcy Czesi sprzedali 5588 aut, o 24,3 proc. więcej niż rok temu.

Łącznie w lutym w Polsce dilerzy sprzedali 22 024 nowe samochody osobowe.

— Wysoki wynik jest efektem prowadzonych kampanii wyprzedażowych starego rocznika, ale również coraz lepszej sytuacji gospodarczej w kraju — przekonuje Wojciech Drzewiecki, szef Samaru.

Rosnącą tendencję sprzedaży odnotowała w lutym większość marek. Spośród 42 dostępnych w Polsce zaledwie 8 odnotowało spadek miesięcznej sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. W okresie styczeń-luty było jeszcze lepiej. Tylko 7 marek uzyskało mniejszy wynik niż rok wcześniej, przy czym znajdują się one dopiero w trzeciej dziesiątce podsumowania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy