TPSA liczy na Neostradę, ale ma kłopoty techniczne

TPSA liczy na Neostradę, ale ma kłopoty techniczne WARSZAWA (Reuters) - Telekomunikacja Polska SA oczekuje, że szerokopasmowy, szybki dostęp do Internetu będzie głównym motorem napędzającym sprzedaż, ale przedstawiciele polskiego operatora przyznają, że problem stanowią kwestie techniczne, mała wiedza o Internecie w społeczeństwie i niski poziom zarobków Polaków. Od września TPSA oferuje usługę pod nazwą Neostrada za złotówkę przez pierwszy miesiąc użytkowania, ale klienci są sfrustrowani, bo z powodu dużego zainteresowania utworzyły się długie listy oczekujących. Mariusz Gaca, dyrektor ds. usług multimedialnych TPSA powiedział na konferencji prasowej, że TPSA skróciła czas oczekiwania na Neostradę do sześciu z 14 dni, ale przyznał, że w dużych miastach - gdzie rynek jest największy - wciąż tworzą się wąskie gardła. Miesięczny abonament w wysokości 149 złotych to wciąż dużo w kraju, gdzie średnia pensja wynosi 2.160 złotych, a bezrobocie sięga 17,4 procent. "Sytuacja przypomina tę z początku lat 90-tych, kiedy popularne stawało się video, a jedynymi osobami w rodzinie, które potrafiły je obsłużyć były dzieci" - dodał. TPSA publikując dwa tygodnie temu wyniki za trzeci kwartał podała, że po dwóch latach cięcia kosztów skoncentruje się na stabilizacji przychodów. Neostrada ma być kluczowym elementem przeciwdziałania spadkowi przychodów pochodzących z telefonii stacjonarnej. Gaca powiedział, że Neostrada ma dziś 180.000 użytkowników. TPSA liczy, że do końca roku liczba ta wzrośnie do 200.000. Przedstawiciel operatora powiedział jednak, że próby poszerzenia wiedzy informatycznej w szkołach, podejmowane przez TPSA od września przynoszą jak na razie marne efekty. Spółka wysłała listy do 333 dyrektorów szkół, proponując im darmową Neostradę w zamian za wypełnienie półstronicowej ankiety. "Odpowiedziało tylko kilkanaście procent" - powiedział Gaca. ((Autor: Nathaniel Espino; Tłumaczył: Tomasz Krzyżanowski; Reuters Messaging: tomasz.krzyzanowski.reuters.com@reuters.net; Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, warsaw.newsroom@reuters.com))

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ