8 sierpnia ogłoszono Dniem Transportu. To jedna z inicjatyw w ramach kampanii wymyślonej przez Grupę Raben.
Ideą kampanii jest uświadomienie wagi transportu dla gospodarki i dla każdego z nas. Ma też edukować w zakresie bezpieczeństwa drogowego. Transport wpływa na rozwój makroekonomiczny — i odwrotnie. Stąd hasło akcji: „Transport jest potrzebny”.
W ramach kampanii odbywa się wiele przedsięwzięć, a jedno z nich to wybranie i ogłoszenie Dnia Transportu.
O pomoc w wytypowaniu daty poproszono internautów. Mieli także uzasadnić wybór. Najbardziej aktywni okazali się internauci skupieni wokół facebookowych profili: kampanii Transport jest potrzebny oraz Wyższej Szkoły Logistyki — WSL. Ostateczny wybór padł na 8 sierpnia.
— Spodobała nam się przede wszystkim koncepcja zastosowania odwróconych ósemek jako symbolu nieskończoności transportu. Ideą kampanii jest bowiem uświadomienie wagi przewozów, nie tylko dla gospodarki, ale i dla każdego z nas. Pomysł nieograniczonej ciągłości transportu podkreśla ten przekaz, zwracając jednocześnie uwagę na to, że powinniśmy bardziej doceniać przewozy drogowe, bo transport był, jest i będzie — podsumowała Bogna Błasiak-Niciejewska, dyrektor marketingu Grupy Raben.
Życzymy więc transportowcom braku pustych przebiegów, społecznego zrozumienia dla ich pracy, rozsądnej marży, bezpiecznych powrotów do baz i niekończących się pasm autostrad.
Podpis: MIB