Travelplanet chce w pół roku zarobić 2,2 mln zł

MAG
opublikowano: 22-08-2011, 00:00

Firma tnie koszty i zwiększa przychody. Ale konkurencja nie widzi szans na obiecany zysk.

Firma tnie koszty i zwiększa przychody. Ale konkurencja nie widzi szans na obiecany zysk.

3,9 mln zł, o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 r., wyniosły przychody Travelplanet. pl w II kwartale tego roku. Koszty operacyjne spadły o 7,2 proc.

— Nastąpiła znacząca poprawa wyników finansowych. Zmniejszyliśmy stratę o 766 tys. złotych w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku. Rezultat jest zgodny z naszymi planami. Na ich podstawie opublikowaliśmy prognozę o zamknięciu 2011 r. zyskiem netto w wysokości 500 tys. zł — mówi Bożena Garbińska, p. o. prezesa zarządu Travelplanet. pl. Po I półroczu firma ma 7,4 ,mln zł przychodów i 1,7 mln zł straty netto.

— Wyniki są trochę lepsze od moich oczekiwań i należy je określić jako dobre. Strata jest spowodowana sezonowością. Większość zysków w spółkach turystycznych generuje III kwartał. Jeśli spółka będzie się rozwijała tak dobrze jak w I i II kwartale, w III pokaże duże zyski, które pokryją z nawiązką stratę z półrocza — komentuje Przemysław Smoliński, analityk DM PKO BP.

Ale Mateusz Kazieczko, prezes spółki Enovatis, do której należą portale EasyGo. pl i Wakacje. pl, nie uważa wyników konkurencji za sukces.

— Z tak słabymi wynikami po półroczu spółce bardzo trudno będzie wyjść na tak duży plus. Spółka liczy na nowy serwis i franczyzę. Franczyza jest w powijakach. Nowa strona jest jakimś atutem, ale nie liczyłbym, że przyciągnie wyraźnie więcej klientów — uważa Mateusz Kazieczko.

Wielką niewiadomą jest IV kwartał.

— Spółka liczy na rozbudowaną ofertę na sezon narciarski, ale w poprzednich latach oferta narciarska też była. Jeśli IV kwartał będzie taki jak w poprzednich latach — wynik netto na koniec roku będzie trochę poniżej zera — mówi Przemysław Smoliński, który w swoim raporcie prognozuje 380 tys. zł straty.

— W IV kwartale spodziewamy się większych przychodów ze sprzedaży oferty zimowej. Poza tym powinniśmy otrzymać dodatkowe wynagrodzenie od touroperatorów związane z wykonaniem planów sprzedażowych. W związku z tym marża może być wyższa o 1-2 punkty procentowe niż w roku ubiegłym, co w połączeniu z wyższymi przychodami znacząco zwiększy kwotę marży w IV kwartale 2011 roku — przewiduje Jerzy Krawczyk, który ma 7,2 proc. akcji spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy