Travelplanet.pl otworzy 15 POK-ów do końca 2006 r.

Internet Securities
15-06-2005, 16:38

Planujące debiut giełdowy internetowe biuro podróży Travelplanet.pl SA zamierza w tym roku otworzyć 3 tradycyjne punkty obsługi klienta (POK), a do końca 2006 ma być ich już 15, powiedział w środę wiceprezes spółki Tomasz Moroz.

Planujące debiut giełdowy internetowe biuro podróży Travelplanet.pl SA zamierza w tym roku otworzyć 3 tradycyjne punkty obsługi klienta (POK), a do końca 2006 ma być ich już 15, powiedział w środę wiceprezes spółki Tomasz Moroz.

„W tym roku oprócz Warszawy powstaną jeszcze POK-i w Bydgoszczy i Katowicach. Pomogą nam w tym środki z emisji akcji. W przyszłym roku zakładamy, że będziemy mieli takich punktów 15, a za 2-3 lata ich liczba będzie wahała się pomiędzy 25 a 30” – powiedział na konferencji Moroz.

Zarząd spółki zamierza pozyskać z emisji akcji około 6 mln zł. Na uruchomienie POK, przede wszystkim w centrach handlowych, zamierza przeznaczyć 2 mln zł, a kolejne 2 mln zł na akwizycję. „Myślimy o przejęciu podmiotów, które mają komplementarną ofertę do naszej. Natomiast za granicą szukamy spółek, które już prowadzą podobną działalność do naszej” – powiedział Moroz.

Zapisy na akcje Travelplanet.pl odbędą się w dniach 27-30 czerwca i zostaną poprzedzone budowaniem księgi popytu w dniach 22-23 czerwca.

„Oczekujemy, że prawa do akcji spółki zadebiutują na giełdzie na początku lipca” – powiedział Grzegorz Leszczyński, prezes Internetowego Domu Maklerskiego oferującego akcje Travelplanet.pl.

Obecnie największym akcjonariuszem spółki jest MCI Management SA, posiadający 1.160.710 akcji, które stanowią 65,38% kapitału i głosów na WZ. W przypadku objęcia wszystkich akcji nowej emisji przez inwestorów giełdowych, udział MCI spadnie do 54,0% kapitału i głosów.

„MCI złożył deklarację, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy nie sprzeda więcej niż 25% akcji, jeśli nie będą one o 15% droższe niż wyniosła cena emisyjna. Pozostali akcjonariusze postanowili w ogóle nie sprzedawać akcji przez najbliższy rok” – powiedział dyrektor finansowy spółki Krzysztof Wachowski.

Według Moroza, zarząd i rada nadzorcza postanowili wziąć udział w publicznej emisji akcji. „Chcemy uczestniczyć w zapisach na akcje i na ten cel przeznaczyliśmy łącznie 2,5 mln zł” – dodał Moroz.

Pozostali akcjonariusze Travelplanet.pl to Skarbiec Akcja OFI (6,76% kapitału i głosów), Internetowy Dom Maklerski SA (5,19%), Piotr Multan (5,25%).

„W 2005 roku oczekujemy przychodów w wysokości 13,4 mln zł, a zysk netto na poziomie 9 tys. zł” – powiedział Wachowski.

W 2004 roku spółka Travelplanet.pl miała 11 tys. zł zysku netto i 130 tys. straty operacyjnej przy 5,20 mln zł przychodów wobec 11 tys. zł zysku netto i 233 tys. straty operacyjnej oraz 1,65 mln zł przychodów w roku 2003.

Natomiast w pierwszym kwartale 2005 roku spółka odnotowała stratę netto w wysokości 264 tys. zł i stratę operacyjną w kwocie 245 tys. zł, zaś jej przychody wyniosły 2,24 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Travelplanet.pl otworzy 15 POK-ów do końca 2006 r.