Travelplanet.pl zarobi

MAG
10-08-2011, 00:00

500 tys. zł zysku netto po latach strat prognozuje spółka turystyczna. Pomogły cięcia i pogoda.

500 tys. zł zysku netto po latach strat prognozuje spółka turystyczna. Pomogły cięcia i pogoda.

Na początku roku analitycy radzili sprzedawać akcje Travelplanet.pl. Ale zmienili zdanie i rekomendują "kupuj".

— Planujemy osiągnięcie 500 tys. zł zysku netto. Pierwsze półrocze, za które wyniki podamy 19 sierpnia, wygląda znacznie lepiej niż w ubiegłym roku. W lipcu mieliśmy najlepszą sprzedaż w historii firmy, w sierpniu także idzie świetnie — zapowiada Bożena Garbińska, p.o. prezesa Travelplanet.pl.

Sprzedaż ma wynieść około 20 mln zł. Najnowsze prognozy wskazują, że rynek usług turystycznych wzrośnie w tym roku o 2 proc. Ostatni zysk Travelplanet.pl miał w 2007 r., ale zawdzięczał go jednorazowej transakcji.

— Najważniejsze jest odwrócenie tendencji. Lider na rynku polskiej e-turystyki przez lata miał wysokie straty. Od początku 2011 r. widać jednak redukcję kosztów i jest szansa na osiągnięcie progu rentowności — mówi Przemysław Smoliński z Domu Maklerskiego PKO BP.

Na sukces złożyło się kilka rzeczy. Firma przeprowadziła wśród pracowników centrum obsługi klienta typowo sprzedażowe szkolenie, uruchomiła w maju nową stronę internetową. Dodatkowo, polskiej branży turystycznej pomogła pogoda. "PB" informował w ubiegłym tygodniu, że rekordy sprzedaży zanotowały w lipcu także Itaka czy Rainbow Tours.

Niższa niż przed rokiem oferta touroperatorów i wysoki popyt oznaczają wyższe marże.

— Pogoda nie pozwoliłaby nam osiągnąć tak wysokiej sprzedaży, gdybyśmy nie byli przygotowani — podkreśla jednak prezes Garbińska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Travelplanet.pl zarobi