Trudno wzruszyć kurs Empiku

Kamil Zatoński
26-02-2008, 00:00

Dzisiejsza konferencja nie powinna przynieść niespodzianek. Wyniki też nie zaskoczyły

Dziś zarząd Grupy NFI Empik Media & Fashion przedstawi plany rozwoju w regionie w 2008 r. Analitycy nie spodziewają się ogłoszenia nowych, znaczących kierunków rozwoju. Bartosz Orzechowski, specjalista ING Securities, uważa, że zarząd będzie mówił o przyspieszeniu (w stosunku do poprzednich założeń) rozwoju sieci przez rosyjską spółkę zależną Maratex oraz o projekcie rozwoju sieci barów kawowych przez spółkę niedawno utworzoną z kolporterem HDS.

Władze spółki skomentują też wyniki poprzedniego roku, opublikowane ponad tydzień temu. Okazały się one zgodne z oczekiwaniami analityków ING Securities, którzy w raporcie z 25 stycznia obniżyli do „trzymaj” z „kupuj” rekomendację dla walorów spółki, zmniejszając jednocześnie aż o 16 proc. (do 19,4 zł) dwunastomiesięczną cenę docelową. Tymczasem w ostatnich dniach walory firmy doczekały się dwóch jednoznacznie pozytywnych rekomendacji: Deutsche Bank Securities zaleca kupno akcji NFI EMF, z ceną docelowa 24,8 zł, a Erste Bank podwyższył oceną z „trzymaj” do „kupuj”. Kurs na razie pozostaje na to nieczuły: po załamaniu w drugiej połowie lutego szybko powrócił do punktu wyjścia, czyli konsolidacji w strefie 20-22 zł. Wycena wskaźnikowa spółki (C/Z 25, przy średniej dla branży handlu detalicznego równej 31,7; EV/EBITDA 15,3) wskazuje na relatywne niedowartościowanie. Gdy reszta spółek z branży opublikuje raporty, relacja ta może się zmienić na niekorzyść właściciela Empików.

Czwarty kwartał (sezonowo najlepszy) spółka zakończyła przychodami 631,7 mln zł (wzrost o 48 proc.) i zyskiem netto 68,9 mln zł (spadek o 2 proc.). Zysk netto w całym 2007 r. (bez uwzględniania instrumentów finansowych i wyceny programu akcji pracowniczych) wzrósł aż o 43 proc., do 71,6 mln zł (bez powyższej korekty wzrost sięgnął zaledwie 2 proc.). Pozwoliło to poprawić wskaźnik rentowności z 3,7 do 4,5 proc. Marża EBITDA pozostała na poziomie z 2006 r. (8,7 proc.). Z nawiązką zrealizowano plany, rozwoju sieci sprzedaży. Grupa otworzyła w Polsce 97 nowych punktów detalicznych i usługowych (wobec 90 planowanych w połowie ub.r.). Powstało też 13 sklepów za granicą. W raporcie nie sprecyzowano, czy plan 60 mln EUR przychodów zrealizowała przejęta w ubiegłego roku rosyjska spółka Maratex. Napisano jedynie, że przychody tej firmy „pozytywnie kontrybuowały do wyniku segmentu” (chodzi o segment moda i uroda). Według Bartosza Orzechowskiego z ING, w najbliższych kwartałach należy się jednak spodziewać strat na rynkach, podlegających Marateksowi.

Więcej należy oczekiwać po krajowej części biznesu, gdzie ekspansja nastawiona powinna być na powierzchnie handlowe w miastach średniej wielkości. Według prognoz analityków, skorygowany zysk na akcję spółki powinien wzrosnąć w tym roku o niespełna 30 proc., do około 0,90 zł (C/Z 22,4).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Trudno wzruszyć kurs Empiku