Truszczyński: Brytyjska propozycja krokiem w stronę kompromisu, ale niewystarczającym

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-12-2005, 14:54

Były wiceszef polskiej dyplomacji Jan Truszczyński uważa, że najnowsza brytyjska propozycja budżetu UE na lata 2007-2013 to próba zbliżenia się do kompromisu, ale niewystarczająca.

Były wiceszef polskiej dyplomacji Jan Truszczyński uważa, że najnowsza brytyjska propozycja budżetu UE na lata 2007-2013 to próba zbliżenia się do kompromisu, ale niewystarczająca.

"Nigdy nie można zadowolić wszystkich. Ta propozycja to próba postawienia kroków w stronę postulatów zgłaszanych przez różne państwa członkowskie, w tym Polskę. Jest pytanie, czy to próba wystarczająca. Moim zdaniem, nie" - powiedział PAP Truszczyński.

Przedstawiona w środę przez Wielką Brytanię nowa wersja propozycji budżetu UE na lata 2007-13 zakłada budżet o 2,6 mld euro wyższy od wersji poprzedniej. Wydatki UE w ciągu siedmiu lat wyniosą 849,3 mld euro wobec proponowanych w ubiegłym tygodniu 846,7 mld euro. Brytyjski rabat pozostaje bez zmian - Brytyjczycy w dalszym ciągu deklarują gotowość ograniczenia rabatu o 8 mld w ciągu siedmiu lat.

Według Truszczyńskiego, być może teraz Polska powinna się zastanowić, czy dalsze upieranie się przy wyższym budżecie "ma szansę prowadzić do poprawy wyniku". "Jeśli tak, to trzeba się upierać. Jeśli nie, trzeba zmierzać do kompromisu" - powiedział.

Zastrzegł, że nie jest to z jego strony rada dla rządu. Jednak, jak podkreślił, "zawsze trzeba myśleć, co się bardziej opłaca". "Zawsze trzeba się starać o możliwie najlepszy rezultat dla Polski. Trzeba skalkulować wszystkie +za+ i +przeciw+ ewentualnego powiedzenia: +nie, musimy grać jeszcze dalej+" - uważa b. minister i negocjator Polski z UE.

Truszczyński nie chciał oceniać szans na osiągnięcia porozumienia w sprawie budżetu podczas rozpoczynającego się w czwartek szczytu UE. Jego zdaniem, będzie to trudne jeśli Wielka Brytania nie zgodzi się, by jej rabat  był mniejszy niż 6 mld rocznie. Środowa propozycja utrzymuje  rabat  - w istocie wzrośnie on, z przeciętnie 5 mld euro rocznie w ostatnich latach do około 7 mld.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane