Trwa audyt, decyzje jeszcze w styczniu

Marcin Goralewski
opublikowano: 09-01-2007, 00:00

Do końca stycznia Pamapol powinien ogłosić wezwanie do sprzedaży akcji Wilbo. Zarząd zastrzega, że konkretnych decyzji nadal nie ma.

W ciągu kilku tygodni zarząd Pamapolu chce poznać pełną treść raportu dotyczącego sporządzonego przed przejęciem audytu Wilbo, giełdowego producenta przetworów z ryb.

— Właśnie wczoraj rozpoczęła się kolejna runda badania — informuje Paweł Szataniak, prezes Pamapolu, giełdowego producenta dań mięsno-warzywnych, konserw i pasztetów.

Audyt Wilbo przeprowadza firma konsultingowa Frąckowiak i Partnerzy oraz kancelaria radców prawnych Oleś i Rodzynkiewicz.

— Jesteśmy optymistami. Inaczej byśmy nie angażowali się w tę transakcję. Ostateczne decyzje jednak jeszcze nie zapadły. Jeśli zdecydujemy się na przejęcie Wilbo, chciałbym poinformować rynek o kolejnych krokach jeszcze w tym miesiącu — mówi Paweł Szataniak.

Ostrożność w wypowiedzi może być podyktowana wpływem tego typu doniesień na decyzje giełdowych inwestorów. Kiedy po rynku krążyły plotki na temat przejęcia Wilbo, kurs akcji spółki w krótkim czasie skoczył z 3,7 zł do 4,7 zł, czyli o ponad 25 proc. Problem w tym, że Pamapol chce zapłacić za każdą akcję przejmowanej spółki jedynie 4 zł i ani grosza więcej. Kurs zanurkował i od czasu, kiedy zarząd Pamapolu zapowiedział, że nie podbije stawki, notowania posłusznie poruszają się poniżej wyznaczonej bariery.

Pozytywne wyniki audytu spowodują, że Pamapol ogłosi wezwanie do sprzedaży od 10 proc. do 13,4 proc. akcji Wilbo. Jeśli transakcja się powiedzie, czego analitycy nie byli pewni z powodu niezbyt wysokiej ceny, będzie to pierwszy etap powiększania grupy. Później dojdzie do emisji nieco ponad 2 mln akcji Pamapolu (około 8 proc. kapitału). Zostaną one objęte przez głównych akcjonariuszy Wilbo, którzy opłacą je papierami przejmowanej spółki. Chodzi o ponad 40 proc. walorów dających prawo do wykonywania ponad 66 proc. głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Goralewski

Polecane