Czytasz dzięki

Jest problem z programem motywacyjnym w CD Projekcie (RELACJA Z WALNEGO)

opublikowano: 28-07-2020, 10:14
aktualizacja: 28-07-2020, 11:07

587 akcjonariuszy, posiadających w sumie 66 proc. kapitału, było obecnych na dzisiejszym walnym zgromadzeniu producenta gier. Wszystko szło gładko do momentu głosowania nad sposobem realizacji nowego programu motywacyjnego.

Walne trwało od godz. 10, przewodniczyła mu Katarzyna Szwarc. Pod głosowanie poddano m.in. uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, podziale zysku i udzieleniu absolutoriów członkom zarządu i rady nadzorczej.

Wszyscy akcjonariusze zgodzili się na przeznaczenie ubiegłorocznego zysku na kapitał zapasowy.

Z zysku za 2018 r. spółka wypłaciła 1,05 zł dywidendy na akcję.

Na walnym ujawniła się mała opozycja - 153 tys. głosów było na "nie" jeśli chodzi o udzielenie absolutorium członkom zarządu. Prawdopodobnie ten sam akcjonariusz (akcjonariusze) był przeciwny zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za 2019 r. 

Więcej, bo 417 tys. głosów było "przeciw" absolutorium dla Katarzyny Szwarc, szefowej rady nadzorczej. To jednak nic w porównaniu z 63 mln głosów, które były "za".

Stosunkiem głosów 44 do 19 mln przyjęto politykę wynagrodzeń członków zarządu. 

CD Projekt przeprowadzi też skup akcji własnych, by przyznać akcje osobom uprawnionym w ramach "starego" (2016-2021) programu motywacyjnego. Skup będzie prowadzony przez biuro maklerskie tak, by nie wpływało to na bieżące notowania kursu. 

Walne przegłosowało także założenia nowego programu motywacyjnego.

Co jednak ciekawe, akcjonariusze nie zgodzili się na jego wykonania poprzez emitowanie warrantów subskrypcyjne, uprawniające do objęcia akcji serii N. Potrzebne było 4/5 głosów (80 proc.), "za" było tymczasem 73 proc.

Czyli w skrócie: program jest, ale nie ma narzędzi, by go zrealizować.

- Doszły do nas głosy krytyczne co do szczegółów, dlatego będziemy wprowadzać korekty do sposobu realizacji programu - powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projektu, który zapowiedział ponowne głosowanie uchwały, ale już w "usprawnionym" kształcie.

Obrady zamknięto o godz. 11.04.

Kurs CD Projektu na GPW dziś spada.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane