Łódzki producent rowerów elektrycznych przejął spółkę Volt Scooters wynajmującą e-hulajnogi. W dalszej ekspansji pomogą mu inwestorzy.
Rynek elektromobilności zelektryzowała w tym miesiącu informacja, że Tier Mobility przejął Nextbike’a i stworzył największą w Europie wypożyczalnię m.in. elektrycznych hulajnóg, rowerów i motorowerów. Do branżowej transakcji o mniejszej skali doszło także na polskim rynku.
Producent e-rowerów przejął operatora e-hulajnóg
TrybEco, start-up produkujący e-rowery, przejął wynajmującą e-hulajnogi firmę Volt Scooters. Zamierza rozszerzyć jej ofertę o skutery i własne rowery hybrydowe.
– Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności: oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.
Istniejący od trzech lat Volt Scooters funkcjonuje na zasadach franczyzy w miastach powiatowych, by nie konkurować z międzynarodowymi graczami, a od tego roku także na pierwszym rynku zagranicznym: w stolicy Albanii, Tiranie. Ma 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, a także autorską technologię. Cel do 2026 r. to 10 tys. hulajnóg w ofercie.

Pomoc inwestorów w ekspansji
TrybEco chce natomiast w ciągu pięciu lat osiągnąć roczną sprzedaż 15 tys. e-rowerów, 1000 e-skuterów, 1000 e-hulajnóg, 100 stacji ładowania PowerBox i 500 stacji PowerBench.
– W latach 2020-26 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 r. będziemy sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowej i Wschodniej – mówi Marcin Szymczak, dyrektor w TrybEco.
Spółce pomogą w ekspansji inwestorzy – sięga właśnie po drugą rundę finansowania w wysokości 3 mln zł. Dotychczas otrzymała wsparcie m.in. od grupy Assay.