TrybEco wskoczył na hulajnogę

opublikowano: 24-11-2021, 16:57

Łódzki producent rowerów elektrycznych przejął spółkę Volt Scooters wynajmującą e-hulajnogi. W dalszej ekspansji pomogą mu inwestorzy.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • do transakcji pomiędzy jakimi firmami doszło
  • jak większa z nich ocenia potencjał wzrostu swojego i przejętej spółki
  • po jak duży kapitał zwróci się do inwestorów na pomoc w ekspansji

Rynek elektromobilności zelektryzowała w tym miesiącu informacja, że Tier Mobility przejął Nextbike’a i stworzył największą w Europie wypożyczalnię m.in. elektrycznych hulajnóg, rowerów i motorowerów. Do branżowej transakcji o mniejszej skali doszło także na polskim rynku.

Producent e-rowerów przejął operatora e-hulajnóg

TrybEco, start-up produkujący e-rowery, przejął wynajmującą e-hulajnogi firmę Volt Scooters. Zamierza rozszerzyć jej ofertę o skutery i własne rowery hybrydowe.

– Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności: oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju – mówi Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.

Istniejący od trzech lat Volt Scooters funkcjonuje na zasadach franczyzy w miastach powiatowych, by nie konkurować z międzynarodowymi graczami, a od tego roku także na pierwszym rynku zagranicznym: w stolicy Albanii, Tiranie. Ma 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, a także autorską technologię. Cel do 2026 r. to 10 tys. hulajnóg w ofercie.

Efekt synergii:
Efekt synergii:
Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, podkreśla, że rozszerzenie obecnej oferty jednośladów oraz infrastruktury i systemów IT o model sharingowy stwarza spółce ogromne możliwości wzrostu.
K.Jarczewski

Pomoc inwestorów w ekspansji

TrybEco chce natomiast w ciągu pięciu lat osiągnąć roczną sprzedaż 15 tys. e-rowerów, 1000 e-skuterów, 1000 e-hulajnóg, 100 stacji ładowania PowerBox i 500 stacji PowerBench.

– W latach 2020-26 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 r. będziemy sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowej i Wschodniej – mówi Marcin Szymczak, dyrektor w TrybEco.

Spółce pomogą w ekspansji inwestorzy – sięga właśnie po drugą rundę finansowania w wysokości 3 mln zł. Dotychczas otrzymała wsparcie m.in. od grupy Assay.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane