Trzeba uzupełnić wiedzę

MK
opublikowano: 18-01-2012, 00:00

Komentarz

TOMASZ KACZYŃSKI

Capgemini Polska

Dobrze prowadzone doradztwo może uzupełnić wśród menedżerów deficyty wiedzy na temat informatyki, a tym samym sprawić, że biznes będzie osiągał coraz większe korzyści z zastosowania narzędzi IT. A na razie wcale nie jest z tym dobrze, o czym świadczą najnowsze badania Capgemini Consulting i MIT Center for Digital Business.

Tylko co trzecia duża firma na świecie umie wykorzystać technologie do zwiększenia wydajności, poprawy obsługi klienta i polepszenia wewnętrznej komunikacji i współpracy. Także polskie przedsiębiorstwa i instytucje na ogół nie radzą sobie z tym, co nazywamy cyfrową transformacją. Nie są świadome możliwości, jakie daje postęp w teleinformatyce, i nie inwestują w rozwiązania z tej dziedziny. Chociaż nie powinniśmy generalizować. Są u nas zarówno firmy, które swoją bazę IT ograniczają do sprzętu komputerowego i poczty elektronicznej, jak i takie, które mają spójną wizję rozwoju, wsparcia biznesu i procesów za pomocą technologii informatycznych.

Branżą o najwyższym stopniu świadomości i wykorzystania technologii jest telekomunikacja. Na następnych miejscach plasują się finanse i przemysł. Najgorzej wypada sektor publiczny. Chociaż należy przyznać, że wejście Polski do Unii Europejskiej dało zdecydowanie szerszy dostęp do różnych źródeł finansowania, co spowodowało w ostatnich latach znaczące przyspieszenie inwestycji również w sektorach publicznym i energetycznym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu