Trzech kongresmanów zmusiło Pentagon do utrzymywania lotniskowca

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-12-2005, 15:21

Trzem kongresmanom z Florydy udało się przeforsować poprawkę w legislacjach budżetowych, która zmusi Pentagon do utrzymywania lotniskowca John F. Kennedy - podała we wtorek gazeta i portal Defense News.

Trzem kongresmanom z Florydy udało się przeforsować poprawkę w legislacjach budżetowych, która zmusi Pentagon do utrzymywania lotniskowca John F. Kennedy - podała we wtorek gazeta i portal Defense News.

    Lotniskowiec miał być wycofany w 2006 roku, ale według poprawki, Marynarka musi go zmodernizować i używać do 2018 roku. Będzie to kosztować 335 mln USD.

    Przeforsowanie poprawki było możliwe dzięki bałaganowi, który powstał w efekcie zmniejszenia budżetu Pentagonu przez Kongres oraz szukania funduszy na wojnę w Iraku i jednocześnie na programy zbrojeniowe, którym z racji braku finansowania groziło zamrożenie - twierdzi Defense News.

    US Navy ogłosiła o planie wycofania 80 600 ton lotniskowca John F. Kennedy ze służby w linii do rezerwy jeszcze w końcu 2004 roku. Sekretarz Obrony USA Donald Rumsfeld oświadczył wtedy, iż konieczne jest zredukowanie funduszy wszystkich rodzajów broni o 60 mld USD w ciągu 6 lat, aby uzyskać środki na prowadzenie wojny w Iraku. Ogłoszono to w dokumencie Pentagonu, Program Budget Decision 753, wydanym już w 2005 roku.

    Wcześniej decyzja dotycząca losu lotniskowca była zupełnie inna - 37-letni okręt miał kosztem 335 mln USD zostać zmodernizowany i doprowadzony do pełnej sprawności operacyjnej, aby służyć jako lotniskowiec bojowy, a później - szkolno-bojowy przynajmniej do 2018 roku - przypomina Defense News.

    Pomysł wycofania wyszedł od US Navy, która spodziewała się w ten sposób zaoszczędzić 335 mln USD i wspomóc redukcję stanów osobowych Marynarki z 360 tys. do planowanych 320 tys. Bazujący na Florydzie, w Mayport, lotniskowiec miał więc otrzymać zredukowaną do maksimum załogę, a marynarze mieli być przerzuceni na inne jednostki lub skierowani do rezerwy - pisze Defense News.

    Tymczasem w planie budżetowym na rok 2006, Kongres zobowiązał US Navy do utrzymywania w gotowości operacyjnej 12 lotniskowców, przy czym termin "gotowość operacyjna" oznaczał także okręty w modernizacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

    Dopiero w przyszłym roku w czteroletnim planie budżetowym tzw. Quadrennial Defense Review (QDR), Kongres i Pentagon miały ustalić dokładnie, o jakie jednostki chodzi i jaki miałby być zakres ich gotowości operacyjnej.

    Korzystając z tego, że QDR nie został przyjęty i nie określono, jakie lotniskowce miałyby być utrzymywane w gotowości operacyjnej, trzech kongresmanów z Florydy zgłosiło i przeforsowało poprawkę. Stwierdza ona, że Marynarka USA musi utrzymywać 12 lotniskowców w roku 2006 i aby osiągnąć gotowość operacyjną, powinna akończyć prace modernizacyjne na tych jednostkach, które wymagają unowocześnienia - pisze Defense News.

    Ponieważ 66 proc. prac modernizacyjnych na lotniskowcu John F. Kennedy miało być przeprowadzone w 2006 roku, oznacza to, że poprawka zmusza US Navy do utrzymywania w linii lotniskowca do 2018 roku, według wcześniejszego harmonogramu.

    Legislatorzy z Florydy przewidzieli to i na modernizację lotniskowca zablokowali w funduszach Marynarki w 2006 roku aż 288 mln USD.

    Mimo to Szef Sztabu Marynarki - Szef Operacji Morskich adm. Mike Mullen stwierdził w oficjalnej wypowiedzi do marynarzy, iż John F. Kennedy zostanie i tak odstawiony do rezerwy relacjonuje Defense News.

    Jak twierdzi portal, kiedy prezydent podpisze plan budżetowy na rok 2006, Marynarce USA nie pozostanie nic innego, jak znowu rozpocząć zablokowane w kwietniu br. prace modernizacyjne na John F. Kennedy.

    John F. Kennedy (CV-67) jest jednym z ostatnich dużych lotniskowców US Navy z napędem klasycznym. Przyjęty do linii we wrześniu 1968 jest okrętem o wyporności 80 600 ton, długości 320 metrów i szerokości pokładu startowego 81,4 metra. Osiąga prędkość ok. 32 węzłów i zabiera grupę lotniczą liczącą 78 maszyn. Załoga okrętu liczy 3117 osób, grupa lotnicza ma 2480 osób personelu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane