Trzy cele emisji akcji PKM Duda

MZ
opublikowano: 08-06-2010, 00:00

Rodzina Dudów wyda na akcje nowej emisji 20 mln zł.

Rodzina Dudów wyda na akcje nowej emisji 20 mln zł.

PKM Duda szykuje się do nowej emisji akcji. Chce uzyskać 107 mln zł. Będzie to emisja z prawem poboru w stosunku 1:1. W ofercie znajdzie się 97,3 mln walorów oferowanych po 1,1 zł (na giełdzie akcje spółki kosztują około 1,25 zł). Zapisy będą trwały od 14 do 18 czerwca, a oferującym jest Ipopema.

Udział w ofercie zapowiedziała rodzina Dudów, jeden z głównych udziałowców.

— Chciałbym podkreślić, że szczerze wierzymy w potencjał firmy, tym samym chcemy przekonać do tego naszych obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Z tego względu członkowie naszej rodziny zagwarantowali, że zainwestują własne pieniądze, obejmując akcje nowej emisji o wartości 20 mln zł — podkreśla Maciej Duda, prezes PKM Duda.

Nowa emisja ma być dla firmy mięsnej zastrzykiem świeżej gotówki. 28 mln zł ma zasilić kapitał obrotowy, 7 mln zł pochłonie restrukturyzacja operacyjna grupy. Najwięcej, bo około 70 mln zł, zostanie wydane na realizację porozumienia podpisanego z bankami finansującymi spółkę. Część tych pieniędzy zostanie przeznaczona na zakup akcji emitenta od Kredyt Banku, ING Banku, PKO BP, BRE Banku i BZ WBK, a część na spłatę kredytu udzielonego przez bank Pekao (odpowiednio 48 mln i 22 mln zł). Teraz największymi akcjonariuszami spółki są Kredyt Bank oraz ING kontrolujące po 15 proc. Po emisji i umorzeniu części akcji banków ich udziały spadną do odpowiednio 9 proc. i 10 proc. Największy pakiet będzie miała rodzina Dudów — 12 proc. Teraz ich udział sięga 6 proc.

W ubiegłym miesiącu spółka przedstawiła kluczowe założenia nowej strategii na lata 2010-12. Zakłada ona m.in. przejęcia, rozwój kanału HoReCa oraz dalszą restrukturyzację w ramach prowadzonego projektu Duda 2012.

— Emisja ma duże znaczenie w kontekście programu Duda 2012 i przyjętych założeń strategicznych na lata 2010-12. Branżę czekają przetasowania i konsolidacja. Chcemy być gotowi na te rozstrzygnięcia, które ukształtują rynek mięsny na lata — uważa Maciej Duda.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZ

Polecane