Trzy dźwignie służące do optymalizacji

JAN HOHEKER, menedżer w Dziale Doradztwa Biznesowego EY
opublikowano: 02-10-2016, 22:00

Zarządzanie siecią logistyczną wymaga zmierzenia się z coraz większymi wyzwaniami. Zmieniają się zachowania klientów. Towar zamawia się w trybie ciągłym. Internet umożliwia zakupy 24/7.

 Firmy budują wielokanałową logistykę, aby zwiększyć dostępność towaru. Zmienność oczekiwań i potrzeb klientów skłania przedsiębiorców do zbliżania produkcji do miejsca sprzedaży. Równocześnie handel międzynarodowy wymaga szerokiego rozumienia aspektów prawnych, celnych, podatkowych, a także zarządzania ryzykiem w całym łańcuchu dostaw.

Przedsiębiorcy stale szukają dźwigni, które pomogą zoptymalizować koszty logistyczne. Robią to na kilka sposobów. Po pierwsze — przez strategiczną optymalizację tworzą nowe kanały sprzedaży i stale poddają ocenie potrzeby i koszty własnego łańcucha. Po drugie — korzystają z ofert integratorów logistycznych, ich doświadczeń, skali, opcji lub z już sprawdzonych rozwiązań. Po trzecie w końcu — projektują sieć, która spełni oczekiwania klientów przy optymalnym koszcie dotarcia.

Najlepsze rezultaty można osiągnąć, korzystając z wszystkich trzech dźwigni.

Ale zastosowanie chociażby jednej przynosi wymierne korzyści w postaci oszczędności i poprawy dostępności towarów. Projektowanie sieci (network modelling) definiuje przyszły prawidłowy fizyczny łańcuch dostaw, zwłaszcza wobec ambitnych planów rozwojowych, implikuje możliwe synergie, a co najważniejsze — zwiększa dostępność towarów i podnosi poziom serwisu. Poza tym efektywnie zaprojektowana i wdrożona sieć redukuje poziom emisji spalin, co też coraz częściej bierze się pod uwagę przy projektowaniu łańcucha dostaw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAN HOHEKER, menedżer w Dziale Doradztwa Biznesowego EY

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane