Trzy pytania do... Piotra Sukiennika, dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce

MIB
12-05-2011, 00:00

1. Jak pan ocenia zainteresowanie usługami logistycznymi wśród małych i średnich przedsiębiorstw?

Zainteresowanie uczestników rynku usługami logistycznymi stale rośnie, także wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Dzieje się tak zwłaszcza w okresach, kiedy zwiększają one sprzedaż. Jednak każda firma na początku działalności stara się robić wszystko raczej we własnym zakresie. Pierwsza aktywność powierzana firmom zewnętrznym to na ogół transport. Różne są potrzeby przedsiębiorstw, zależnie od tego, czy firma ma profil produkcyjny, czy handlowy. Ostatnio obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej. Wiele sklepów internetowych to ważni klienci firm kurierskich. Wraz ze wzrostem sprzedawanego asortymentu pojawia się konieczność zgromadzenia odpowiednich zapasów w magazynach i po osiągnięciu pewnej skali działalności firmy zaczynają zastanawiać się nad outsourcingiem składowania i przygotowywania przesyłek.

2. Czy małe firmy szukają specjalistów, czy raczej obsługi typu Full Service?

Jeśli firmy decydują się na outsourcing, to przede wszystkim zależy im na kompleksowej obsłudze, dobrze dopasowanej do potrzeb i specyfiki ich dzialalności i potrzeb.

3. Jak będzie się zmieniać podejście operatorów do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw?

Mali i średni przedsiębiorcy, do których także kierowana jest oferta operatorów logistycznych, dziś stanowią jedynie uzupełnienie grupy ich klientów. Ale trzeba pamiętać o tym, że mali gracze z czasem stają się często bardzo ważnymi uczestnikami rynku. Wraz z rozwojem firm rosną potrzeby usług logistycznych i wtedy operatorzy mogą rozwinąć cały wachlarz swoich możliwości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Trzy pytania do... Piotra Sukiennika, dyrektora generalnego FM Logistic w Polsce