Trzymać się reguł

MAZ
20-10-2008, 00:00

Pojęcie (re)pozycjonowania marki dotyczy zarówno tzw. rebrandingu, rewitalizacji, gdy ma kłopoty rynkowe, jak i rozszerzenia grupy odbiorców lub wprowadzenia nowej podkategorii produktowej. Praca i jej zakres zależą od rynkowej pozycji marki. Trzeba przy tym pozostać wiarygodnym dla konsumentów i nie złamać reguł wyznaczanych przez kategorię produktów.

Dobrym przykładem repozycjonowania marki była kampania "Nie tylko dla dzieci". Dzięki niej Kinder Bueno, postrzegane jako baton dla najmłodszych, zdobyło także starszych klientów. Nieudaną próbę rozszerzenia marki przeprowadzili kiedyś producenci EB. Chcieli to lekkie piwo wzbogacić o wariant mocny. Skończyło się rynkową klapą... Kontrowersyjne jest obecne repozycjonowanie marki Citroen. Najnowsza kampania modelu C5 odwołuje się do niemieckiej solidności. Może to zniechęcać potencjalnych nabywców, ceniących tę markę za to, że jest francuska. Strategia wydaje się więc dość ryzykowna.

Radosław Gawędzki

dyrektor strategii, agencja Esteem Brand Strategies

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Trzymać się reguł