Tu działa reguła wzajemności

MK
30-04-2009, 00:00

Jacek Santorski

psycholog biznesu

Praktykować społeczną odpowiedzialność biznesu to tyle, co budować dobre relacje wewnątrz firmy i z jej otoczeniem. Jednym z podstawowych praw regulujących stosunki między ludźmi jest reguła wzajemności, o której pisze psycholog Robert Cialdini. Co damy, to do nas wróci. Jeśli ofiarujemy komuś prezent, prawdopodobnie już wkrótce otrzymamy od tej osoby jakiś dar. Jeżeli natomiast kogoś obrazimy lub skrzywdzimy, możemy spodziewać się odwetu, a przynajmniej wrogości. A zła opinia o nas pójdzie w świat.

Podobnie jest w biznesie. Firma traktująca CSR poważnie, zdobędzie zaufanie i lojalność — pracowników, klientów, partnerów biznesowych czy wójta gminy, na której terenie działa. A od przedsiębiorstw, które mają za nic tzw. zrównoważony rozwój, rynek niechybnie się odwróci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Tu działa reguła wzajemności