Czytasz dzięki

TUI robi postępy w ograniczaniu wydatków

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 22-09-2020, 11:05

Niemiecki koncern turystyczny poinformował, że robi postępy w planach obniżenia kosztów swojej działalności. Zmiany w centrali firmy już przyniosły oszczędności rzędu 300 mln euro.

Pracę w TUI może stracić nawet 8 tys. osób, ponieważ dalsze rozprzestrzenianie koronawirusa ma wpływ na mniejsze zainteresowaniem klientów podróżami. 

TUI
Zobacz więcej

TUI fot. REUTERS/Fabian Bimmer/Files/Forum

Firma z siedzibą w Hanowerze twierdzi, że ogranicza przepustowość oferowaną w czwartym kwartale do zaledwie 25 proc. poziomu sprzed roku. Rezerwacje na kończący się okres letni spadły o 83 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, a ceny są o prawie jedną piątą niższe. Sprzedaż na nadchodzącą zimę spadła z kolei o 59 proc.

„Na dostępność miejsc docelowych duży wpływ ma polityka rządu i rozwój pandemii, co oznacza, że ​​środowisko pozostaje niestabilne i prawdopodobnie pozostanie takie przez kilka następnych kwartałów” – stwierdził w komunikacie dyrektor generalny Fritz Joussen.

TUI bardziej optymistycznie patrzy na przyszłe lato. Planuje osiągnąć 80 proc. przepustowości z okresu sprzed pandemii. Rezerwacje na 2021 roku wzrosły o 84 proc., a ceny o 10 proc.

Na dzień 20 września biuro podróży miało około 2 mld euro środków pieniężnych. To zasługa dwóch transz pomocy rządowej w łącznej wysokości 3 mld euro. Spalanie gotówki w czwartym kwartale, ze względu na niewielką liczbę rezerwacji, ma przebiegać nieco szybciej niż planowano.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloomberg

Polecane