TV 4 ma przedłużoną koncesję

(Paweł Kubisiak)
01-12-2006, 08:38

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wczoraj przedłużyła do 2 lutego 2009 roku koncesję stacji telewizyjnej TV 4.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wczoraj przedłużyła do 2 lutego 2009 roku koncesję stacji telewizyjnej TV 4.

Głosowanie odbyło się pod nieobecność przewodniczącej Rady Elżbiety Kruk. – Nie mogłam uczestniczyć w posiedzeniu, ale byłam zdania, że koncesję należy przedłużyć – mówi Elżbieta Kruk. Taką samą opinię wyrazili pozostali czterej obecni na posiedzeniu członkowie Rady. Wojciech Dziomdziora z KRRiT podkreśla, że Rada nigdy nie była przeciwna przedłużeniu koncesji TV 4, niektórzy jej członkowie mieli jedynie wątpliwości.

Decyzja KRRiT otwiera właścicielowi koncesji, Polskim Mediom SA, drogę do rekoncesjonowania. – Będziemy teraz mogli normalnie pracować – mówi Piotr Fajks, prezes Polskich Mediów SA. Aby utrzymać prawo do nadawania przez kolejne 10 lat, spółka będzie musiała złożyć wniosek przed 2 lutego 2008 roku.

W związku z tym na wniosek Wojciecha Dziomdziory Rada zdecydowała wczoraj o szczegółowym monitoringu stacji. Badane będzie przestrzeganie zapisów programowych w koncesji oraz przepisów wynikających z ustawy o radiofonii i telewizji. – Na podstawie tego monitoringu będziemy mogli podjąć rzetelną decyzję o odnowieniu koncesji TV 4 na kolejne 10 lat – mówi Dziomdziora.

Rozstrzygnięcie sprawy koncesji dla telewizji TV 4 zajęło KRRiT kilka miesięcy. Stacja miała koncesję do 19 marca 2007 roku. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji wniosek o rekoncesję należy składać najpóźniej na rok przed wygaśnięciem koncesji. Jednak orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, które przesądziło, że wnioski o rekoncesję dotyczą też nadawców komercyjnych, zostało opublikowane dopiero 29 marca – a więc po upływie terminu dla TV 4. Gdyby KRRiT nie przedłużyła koncesji, częstotliwości TV 4 stałyby się przedmiotem konkursu. Zainteresowania nimi nie kryli m.in. przedstawiciele News Corp., który w czerwcu zainwestował w TV Puls.

Udziału TV 4 w rynku w okresie 1-29 listopada wyniósł 1,88 proc. (dane AGB Nielsen Media Research).

RUT, KRZ (PRESSERWIS) 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / TV 4 ma przedłużoną koncesję