TVN: Dobre wyniki III kw. dzięki rosnącej oglądalności

(Marek Druś)
opublikowano: 18-10-2005, 19:59

- Rekordowa oglądalność programu TVN będzie miała pozytywny wpływ na wyniki finansowe za trzeci kwartał 2005 r. – poinformował zarząd spółki. Grupa szacuje, że jej skonsolidowane przychody wzrosną w III kw. o ok. 24 proc. r/r, a marża EBITDA przekroczy 20 proc.

- Rekordowa oglądalność programu TVN będzie miała pozytywny wpływ na wyniki finansowe za trzeci kwartał 2005 r. – poinformował zarząd spółki. Grupa szacuje, że jej skonsolidowane przychody wzrosną w III kw. o ok. 24 proc. r/r, a marża EBITDA przekroczy 20 proc.

Zarząd TVN poinformował, że oglądalność całodobowa w grupie od 16 do 49 lat wzrosła z 15,8 proc. we wrześniu 2004 r. do 17,5 proc. we wrześniu 2005 r. Oglądalność w grupie docelowej w prime time wzrosła z 23,7 proc. we wrześniu 2004 r. do 27,9 proc. we wrześniu 2005 r. Wzrost oglądalności w obu grupach spółka przypisuje „bardzo silnej” ramówce jesiennej, wzbogaconej m.in. o Sopot Festival i trzy nowe seriale. Większa niż oczekiwano oglądalność pozwoliła na „skonsumowanie” znacznie większej części wydatków reklamowych niż pierwotnie prognozowano, informuje zarząd TVN. 

W połowie września TVN podtrzymał prognozy dotyczące wyników finansowych za trzeci kwartał 2005 r. 

- Planowane wydatki na festiwal w Sopocie, a także związane z programami wyborczymi spowodowały, że trzeci kwartał będzie słabszy. Nie spodziewam się także, by EBITDA wzrosła w tym czasie – mówił wówczas prezes spółki Piotr Walter.

W trzecim kwartale 2004 roku zysk netto TVN wynosił 23 mln zł, a przychody 139 mln zł.

MD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane