TVN planuje wzrost przychodów grupy o ok. 14% w 2005 r., zysk niższy

Internet Securities
opublikowano: 01-03-2005, 16:02

TVN SA zakłada, że przychody całkowite w 2005 roku wzrosną o ok. 14% r/r wobec 717 mln zł w 2004 roku (wzrost o 22%), powiedziała we wtorek Karen Burgess, wiceprezes ds. finansowych spółki. Natomiast przychody reklamowe mają być wyższe o ponad 8%.„Szacujemy, że wszystkie przychody, jakie osiąga TVN, wzrosną o ok. 14% lub będą nieznacznie mniejsze.

TVN SA zakłada, że przychody całkowite w 2005 roku wzrosną o ok. 14% r/r wobec 717 mln zł w 2004 roku (wzrost o 22%), powiedziała we wtorek Karen Burgess, wiceprezes ds. finansowych spółki. Natomiast przychody reklamowe mają być wyższe o ponad 8%.„Szacujemy, że wszystkie przychody, jakie osiąga TVN, wzrosną o ok. 14% lub będą nieznacznie mniejsze. Natomiast nie należy oczekiwać, aby powtórzył się taki sam wynik netto, jak w ub. roku” – powiedziała Burgess podczas konferencji prasowej.Grupa TVN miała po audycie 196,30 mln zł zysku netto w 2004 roku wobec 74,34 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR). Wyłączając TVN 24, zysk za 2004 rok był o 2 mln zł wyższy, podała spółka. Przychody grupy wyniosły 717,07 mln zł wobec 587,22 mln zł rok wcześniej.W komunikacie do wyników TVN podał, że na wzrost zysku netto wpłynęły „rekordowo wysokie przychody z tytułu różnic kursowych”Burgess powiedziała, że w 2005 roku spółka nie spodziewa się tak wysokich przychodów finansowych z tytułu różnic kursowych, jak w ub. roku, kiedy wyniosły one 75 mln zł.Zarząd spółki szacuje, że wzrost rynku reklamy telewizyjnej wyniesie w tym roku 8%.„Zakładamy, że nasze przychody z reklam będą wyższe niż wzrost tego rynku” – powiedział prezes TVN Piotr Walter.W roku 2004 przychody z tytułu emisji reklam wzrosły o 17% do 618 mln zł z 527 mln zł w 2003 roku. Wyłączając 22 mln zł przychodów z tytułu emisji reklam osiągnięte przez TVN 24, przychody z tytułu emisji reklam wzrosły o 13%, podał TVN w komentarzu do wyników za ub. rok.TVN podtrzymał zamiar wykupienia i umorzenia akcji własnych. Ma o tym zdecydować walne zgromadzenie w maju, natomiast ewentualne zapisy rozpoczęłyby się w czerwcu.„Wszystkich akcjonariuszy, zarówno mniejszościowych, jak i większościowych, zamierzamy przy tej operacji tak samo traktować” – powiedziała Burgess.Walter zapowiedział uruchomienie kolejnego kanału tematycznego w tym roku. Nie ujawnił jednak szczegółów.„Koszt uruchomienia nowego kanału szacujemy na 4-6 mln zł” – powiedział prezes.W 2004 roku TVN uruchomił dwa kanały – TVN Style i ITVN.Burgess spodziewa się, że kanały TVN Style, ITVN oraz TVN Turbo zaczną przynosić zyski po dwóch latach od uruchomienia.W skład grupy wchodzą obecnie następujące kanały: TVN, TVN 7, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style i ITVN.W 2004 roku Grupa TVN osiągnęła udział w oglądalności w swojej grupie docelowej w „prime time” na poziomie 18%. Udział oglądalności całodobowej programu TVN wzrósł do 15% z 14%, podczas gdy całodobowy udział oglądalności programu TVN 7 wzrósł do 2%. Udział w oglądalności całodobowej programu TVN 24 wzrósł do 1%.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane