TVN podtrzymuje szacunki wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2006 o 12%

Internet Securities
15-05-2006, 13:38

TVN po wynikach za I kw. br. podtrzymał prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w tym roku na poziomie 12%, poinformował w poniedziałek prezes TVN Piotr Walter. Spółka ocenia, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 7%, ale przychody reklamowe TVN wzrosły dużo szybciej, bo o 15%.

TVN po wynikach za I kw. br. podtrzymał prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w tym roku na poziomie 12%, poinformował w poniedziałek prezes TVN Piotr Walter. Spółka ocenia, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 7%, ale przychody reklamowe TVN wzrosły dużo szybciej, bo o 15%.

„Podtrzymujemy nasze szacunki dotyczące wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w całym roku” – powiedział Walter podczas konferencji prasowej.

Dodał, że dzięki bardzo dobrym wynikom oglądalności TVN, wzrost przychodów reklamowych firmy był znacznie wyższy i wyniósł 15 % rok do roku. Przychody z tytułu reklam zwiększyły się do 188 mln zł z 164 mln zł rok wcześniej.

Przychody ogółem telewizyjnej spółki wzrosły w ciągu pierwszych trzech miesięcy ogółem o 22 % z uwagi na wyższą dynamikę przyrostu wpływów z uczestnictwa telewidzów w programach przez telefon i SMS (m.in. za sprawą uruchomienia telewizji TVN Gra), dzięki rosnącym szybko wpływom ze sponsoringu oraz opłat dla telewizji kablowych.

TVN podtrzymał plan zwiększenie całorocznych przychodów o 16-18%, ale nie wyklucza, ze wyższa od zakładanych 29-31% będzie marża EBITDA.

Walter powiedział, że w tym roku TVN planuje uruchomienie dwóch kolejnych kanałów tematycznych, w tym we wrześniu kanału medycznego TVN Med.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / TVN podtrzymuje szacunki wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2006 o 12%