Tydzień wrażeń: w branży reklamowej według Rafała Oracza

dyrektor generalny CR Media
opublikowano: 26-01-2009, 00:00

Z ogłoszonych właśnie danych wynika, że przychody reklamowe prasy w 2008 r. lekko wzrosły. Ale nie ma wątpliwości, że w najbliższej przyszłości te przychody mediów to będą odpadki. W telewizji może dojść do kilkuprocentowego spadku. Dla prasy szacuje się go na 10-15 proc. Szczególnie duże będą, jeśli chodzi o reklamy tradycyjne, czyli tzw. ogólnopolskie — nawet 30 proc. Branża internetowa łudzi się, że w jej przypadku spadek będzie mniejszy, ale wygląda na to, że jednak nie.

Pozostaje pytanie, jak długo ten dołek potrwa. Moim zdaniem, dłużej niż do przyszłego roku. Dużo zależy od tego, jak będą wykorzystywane środki unijne przez firmy i czy rzeczywiście będą wydawane na promocję. A to trudno powiedzieć.

Skłaniałbym się ku temu, że najbliższa przyszłość to będzie samospełniająca się przepowiednia, czyli będzie gorzej. W pierwszym kwartale tego roku firmy na reklamę wydadzą mniej, aby przeczekać i zobaczyć, co będzie dalej. Dopiero na tej podstawie podejmą decyzje. Spadek może trwać przez cały rok. Obawiam się, że jesteśmy dopiero na początku drogi.

dyrektor generalny CR Media

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: dyrektor generalny CR Media

Polecane