Tygodniowy przegląd wiadomości z sektora TMT

ISBnews
opublikowano: 10-05-2014, 08:30

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 5-9 maja

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Rynek tabletów i laptopów: Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika w rozmowie z ISBnews ocenił, że rynek tabletów nadal szybko rośnie w ujęciu ilościowym, jednak w ujęciu wartościowym ta dynamika jest dużo niższa.

"Ostatni kwartał roku obrachunkowego w tabletach był dla Komputronika bardzo dobry - odnotowaliśmy bardzo duży wzrost ilościowy i całkiem spory w ujęciu wartościowym. Jednak nadal podtrzymuję przewidywania, że w tym roku dynamika wzrostu w ujęciu wartościowym może być z kwartału na kwartał coraz niższa" - ocenił prezes dystrybutora.

Tymczasem, jak podkreślił, na rynku laptopów statystyki rynkowe i informacje od producentów wskazują, że sprzedaż tej kategorii produktów systematycznie spada od kilku miesięcy (spadki ogólnorynkowe na poziomie 6-12% r/r w poszczególnych miesiącach).

"Pomimo tego udaje się nam ciężką pracą zniwelować te niekorzystne tendencje, choć dynamika wzrostu sprzedaży w tej kategorii jest niewielka. Cieszy nas natomiast fakt, że rośnie nasz udział rynkowy, już nie tylko w laptopach, ale także w najistotniejszej wzrostowo kategorii, jaką są smartfony" - podsumował Buczkowski.

Źródło: ISBnews

Roaming: Abonenci telefonii komórkowej podróżujący po krajach Unii Europejskiej od 1 lipca 2014 r. zapłacą mniej za usługi świadczone w roamingu, podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).

"Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 531/2012 z dnia 13 czerwca 2012 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii z dniem 1 lipca 2014 r. wchodzą w życie nowe stawki za korzystanie z usług mobilnych w roamingu. Dotychczasowe opłaty za usługi zostają po raz kolejny obniżone zarówno na poziomie hurtowym jak i detalicznym" - czytamy w komunikacie.

Maksymalna stawka detaliczna (z VAT) od 1 lipca br. będzie wynosić 0,97 zł za 1 minutę połączenia wychodzącego, 0,25 zł za 1 minutę połączenia przychodzącego, 0,31 zł na SMS, 1,02 zł za MMS, i 1,02 zł za 1 MB transmisji danych, podano w materiale.

"Dla połączeń głosowych opłaty będą naliczane sekundowo zarówno dla połączeń wykonywanych, jak i odebranych. Dla połączeń wykonywanych dostawca usług może określić minimalną długość pierwszego impulsu nieprzekraczającą 30 sekund" - czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

Rynek usług dodanych i multimedialnych: Polski  rynek obejmujący usługi płatnej telewizji, usługi dodane w telefonii komórkowej (włączając w to usługi mobilnego internetu) oraz usługi dodane w telefonii stacjonarnej, zanotował w 2013 roku 8-proc. wzrost, wynika z raportu firmy badawczej PMR.

"W obliczu spadku przychodów operatorów z usług tradycyjnych oznacza to dla nich diametralnie odmienne otoczenie. W efekcie poświęcają mu oni coraz większą uwagę, rozwijając istniejące usługi i wprowadzając nowe" - czytamy w komunikacie.

Raport wskazuje, że nie wszystkie podsegmenty rynku usług dodanych w równym stopniu odpowiadały w 2013 r. za jego stosunkowo wysoką dynamikę.

"Przed 2013 r. jedna z lokomotyw wzrostu i kluczowy podsegment - rynek płatnej telewizji, w ubiegłym roku jedynie minimalnie zwiększył swoją wartość. W tym samym czasie wartość rynku usług telekomunikacyjnych spadła. W efekcie, widoczna we wcześniejszych latach różnica pomiędzy dynamikami dwóch segmentów praktycznie się utrzymała" – czytamy dalej.

Z drugiej strony, w 2013 r., w odróżnieniu od 2012 r., rola płatnej telewizji zmieniła się, podkreślono w informacji.

"Segment ten, zamiast napędzania wzrostu połączonego rynku usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji, odpowiadał w roku ubiegłym głównie za jego stabilizację i ochronę przed głębszym spadkiem" - podano.

Źródło: ISBnews

Kina: Sprzedano 11,97 mln biletów w I kw. 2014 roku, czyli o 17,6% więcej niż rok wcześniej, wynika z danych Boxoffice.pl, do których dotarła „Rzeczpospolita". Podkreślono, że polskie produkcje, w tym film "Jack Strong", a także opowieść o Wall Street
 sprawiły, że kina miały zaskakująco mocne pierwsze trzy miesiące tego roku.

Źródło: ISBnews

Usługa powszechna: Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) przedstawił raport o usłudze powszechnej w telekomunikacji, według którego nie ma przesłanek do wskazania operatora wyznaczonego. Prezes UKE potwierdza ocenę, iż wszystkie usługi wchodzące w skład usługi powszechnej na rynku telekomunikacyjnym są obecnie dostępne na terytorium Polski, świadczone z zachowaniem dobrej jakości i po przystępnej cenie.

Źródło: UKE

Oglądalność TV: Wśród widzów oglądających naziemną telewizję cyfrową w kwietniu 2014 roku liderem oglądalności była TVP1, wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji zmniejszył się o 13,67% r/r i wyniósł 16,17%. Kolejny był Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,49%, po spadku w skali roku o 1,15%. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2 (11,85%). Natomiast czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 9,14% do 11,04%.

Tuż za tzw. „wielką czwórką" uplasowała się stacja TV Puls, która w kwietniu br. miała 5,44% udziału (rok wcześniej było to 5,46%). Największy spadek udziału w rankingu odnotował kanał TV4, który spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 21,96% do 3,66%. Stopklatka TV znalazła się na miejscu 14. z udziałem wynoszącym 1,67 proc.

Źródło: Wirtualnemedia

Grywalizacja: Zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa polskiej gospodarce przydałby się wzrost zaangażowania i - co za tym idzie - produktywności pracowników. Wyniki badań Instytutu Gallupa pokazują, że polscy przedsiębiorcy powinni poszukiwać sposobów, dzięki którym zwiększy się pozytywne nastawienie i wzrośnie entuzjazm ich pracowników.

"Grywalizacja staje się odpowiedzią na takie wyzwania - dostarczając frajdy i łechcąc ego sprawiamy, że motywacja do pracy zaczyna pochodzić z wewnątrz i przestaje być zależna od motywatorów zewnętrznych." - mówi Piotr Pajewski, Managing Partner Enterprise Gamification, polskiego
lidera grywalizacji biznesowej.

Źródło: spółka

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Komputronik: Planuje dziesięciokrotnie zwiększyć przychody w segmencie RTV i AGD w ciągu najbliższych 12 miesięcy, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski. Analizuje dalszy rozwój konceptu detalicznego Komputronik Megastore we Wrocławiu i w Trójmieście.

"Sklep internetowy Komputronik.pl pod względem produktowym chce nadal być najbardziej kompleksowym dostawcą w obszarach IT i Mobile, jednak w najbliższych kwartałach skoncentruje się przede wszystkim na poszerzaniu dostępności produktów AGD i RTV oraz na udoskonaleniu oferty Foto. Nasze plany w obszarze RTV i AGD są dość ambitne - chcemy 10-krotnie zwiększyć przychody w tym segmencie w ciągu najbliższych 12 miesięcy" - powiedział ISBnews Buczkowski.

Wskazał, że Komputronik Megastore w Poznaniu ma już dość dużą ekspozycję produktów z tych ostatnich kategorii, obecnie trwają prace nad wzbogaceniem o ten asortyment oferty w Komputronik Megastore w Warszawie.

Debiut poznańskiego Komputronik Megastore, który miał miejsce w marcu tego roku, ocenił jako bardzo udany.

"Nie chciałbym już teraz deklarować, że już wkrótce powstaną kolejne salony w tym formacie, ale obecna ocena projektu jest jak najbardziej pozytywna. Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej, po uruchomieniu dwóch pierwszych salonów Komputronik Megastore, będziemy przez kilka miesięcy analizować wyniki, a potem podejmiemy decyzję o dalszym rozwoju Megastorów. Rozglądamy się już za ciekawymi możliwościami lokalizacyjnymi we Wrocławiu i w Trójmieście, na razie w ramach rekonesansu potencjalnych możliwości" - wskazał Buczkowski.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Planuje sprzedaż na rynku niemieckim poprzez platformy internetowe - Amazon i nieco później eBay. Zamierza też otworzyć własny sklep internetowy dla niemieckojęzycznych klientów jeszcze w tym roku, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski.

"Obecność na rynku niemieckim jest dla nas ważna, ponieważ jest to największy rynek w Europie, a nasze analizy wykazały możliwość osiągnięcia ciekawych celów biznesowych w tym kraju. W styczniu tego roku utworzyliśmy w Berlinie spółkę Komputronik GmbH i natychmiast po ukończeniu procedury administracyjnej rozpoczniemy sprzedaż na rynku niemieckim poprzez platformy internetowe - Amazon i nieco później eBay. Zamierzamy też otworzyć własny sklep internetowy dla niemieckojęzycznych klientów, myślimy o premierze jeszcze w tym roku" - powiedział ISBnews Buczkowski.

Nie wykluczył, że Komputronik GmbH w przyszłości rozszerzy ofertę również o sprzedaż do przedsiębiorstw, w tym obsługę integracyjną i konsultingową z zakresu procesów.

"Warto zaznaczyć, że od dawna naszą ofertę kierujemy do wybranych niemieckich klientów. W okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2013 r., czyli w ciągu trzech kwartałów naszego roku finansowego 2013/2014, ten kraj miał niemal 11% udziału w naszych przychodach z eksportu" - dodał prezes Komputronika.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Szykuje "relaunch" marki Karen w II połowie bieżącego roku i znaczące rozszerzenie jej asortymentu poza elektronikę, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski.

"Marka Karen będzie dla nas w tym roku bardzo istotna. W drugiej połowie roku przygotowujemy relaunch brandu i znaczące poszerzenie portfolio produktowego o nowe branże, m.in. z takich działów jak: Karen Home & Garden, Karen Beauty i sukcesywnie kolejne branże. Oferta elektroniki pozostanie, lecz powoli będzie tracić dominującą rolę w ofercie tego brandu" - powiedział ISBnews Buczkowski.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Prowadzi wstępne rozmowy o współpracy w segmencie tabletów i smartfonów z jednym z brandów o europejskim zasięgu, co ocenia jako rozwiązanie bezpieczne marżowo, poinformował agencję ISBnews prezes dystrybutora Wojciech Buczkowski.

"Komputronik cały czas poszerza portfolio produktów pod markami Accura i California Access. Obserwując naszych konkurentów, widzimy, że zarówno koszty logistyki związanej z naprawami gwarancyjnymi sprzętu mobilnego (smartfony i tablety), jak i samych napraw gwarancyjnych są na tyle wysokie, że mogą zjadać zyski ze sprzedaży tabletów z segmentu budżetowego. Naszym zdaniem, duża awaryjność produktów z tej kategorii, w połączeniu z szybko zmieniającym się portfolio i krótkim czasem życia produktu, który w praktyce uniemożliwia wprowadzanie udoskonaleń w danym modelu, rodzi spore ryzyko kosztów obsługi gwarancyjnej, w szczególności po upływie 6-24 miesięcy od sprzedaży" - powiedział ISBnews Buczkowski.

Dlatego też zaznaczył, że rozważa bezpieczniejsze marżowo rozwiązanie, czyli współpracę z jednym z brandów o europejskim zasięgu.

"Prowadzimy już wstępne rozmowy. Takie rozwiązanie byłoby korzystne dla obu stron - my mielibyśmy w ofercie własne modele tabletów i smartfonów z budżetowej i średniej półki, natomiast nasz partner uzyskałby dostęp do naszej bardzo szerokiej sieci sprzedaży. Nie podjęliśmy jeszcze jednak ostatecznej decyzji, która zależy też od wyników prowadzonych rozmów" - dodał prezes Komputronika w rozmowie z ISBnews.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży w wysokości 8,4 mln zł (w ujęciu jednostkowym) w kwietniu 2014 r. (pierwszym miesiącu nowego roku obrachunkowego 2014/2015). Oznacza to wzrost o 21,3% r/r, poinformował prezes Wojciech Buczkowski.

Źródło: ISBnews

TVN: Według komunikatu spółki, w poszczególnych grupach docelowych TVN osiągnął w kwietniu 2014 roku następujące udziały:

- w grupie ogólnej 4+: 15,2% w primetime i 12,2% w ujęciu całodobowym

- w komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,4% w primetime i 14,0% w ujęciu całodobowym

- w komercyjnej grupie docelowej (16-49) widzów z dużych miast: 19,6% w primetime i 16,3% w ujęciu całodobowym.

Źródło: ISBnews

UPC Polska: Miało na koniec marca br. 1.431.000 klientów (spadek o 5,6 tys. wobec końca ub.r.), którzy korzystali z 2.682.000 usług (wzrost o 9,0 tys. wobec końca grudnia), podał UPC Holding B.V.

Na koniec marca 2014 r. klienci korzystali z 1.21.500 usług TV (spadek o 13,8 tys. wobec końca grudnia), 933.500 internetu (wzrost o 17,6 tys.) i 527.000 telefonii (wzrost o 5,2 tys.), wynika z komunikatu UPC Holding.

"Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, w pierwszym kwartale klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC. W efekcie liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a na koniec I kwartału wyniosła 353 300" - podało UPC Polska w odrębnym komunikacie.

Spółka zwraca uwagę, że rośnie liczba klientów korzystających z szybkiego internetu - na koniec I kw. 2014 r. z dostępu o prędkości 30 Mb/s i wyższej korzystało już blisko 80% użytkowników.

Źródło: ISBnews

Asbis: Liczy, że zwiększanie sprzedaży na rynkach zachodnich i nowe produkty pomogą mu rekompensować regres biznesu w krajach byłego WNP, poinformował prezes Sergey Kostevitch.

"Uważamy, że dobrze zarządzamy obecną sytuacją rynkową. Podjęliśmy inicjatywy, aby wypracować  prognozowany zysk w tym roku. Na chwilę obecną nie planujemy zmian w poziomie zapowiadanej dywidendy" - powiedział Kostevitch na spotkaniu z dziennikarzami.

Asbis prognozuje wypracowanie 1,6-1,75 mld USD przychodów w 2014 roku, zysk netto za ten rok szacuje w zakresie 4-5 mln USD.

Prezes zaznaczył, że Asbis celuje w większą sprzedaż przede wszystkim marek własnych w Europie Zachodniej, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Ameryce Południowej, by skompensować niższą sprzedaż w Rosji i na Ukrainie.

"Jednakże pozostajemy na naszych największych rynkach i oczekujemy, że skorzystamy na odbiciu po ustabilizowaniu sytuacji. W I kw. 2014 udało się już urosnąć we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Grecji, Chile, Brazylii. Nasze działania powinny dać efekty już od II kw. 2014, który jednak oceniamy jako trudny. Liczymy jednak na stabilizację wyników na wschodnich rynkach od kolejnego kwartału. Oczekujemy, że nowe projekty dadzą nam 2,5-3 mln USD dodatkowego zysku w 2014" - wskazał prezes Asbis.

Nowe linie produktowe, jakie Asbis zapowiedział na ten rok, to duże ekrany Prestigio Digital Signage, Prestigio Smart Health, Prestigio Smart Home, czy Canyon LED Lights. W I kw. 2014 roku spółka rozpoczęła sprzedaż tablic interaktywnych i tabletów z Windows w segmencie biznes, co dało 1,3 mln USD przychodów.

W ramach działań "antykryzysowych" zarząd Asbis zapowiedział również zmniejszanie salda i terminów płatności dla klientów w Rosji i Ukrainie oraz plan zmniejszania kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży. Pierwsze efekty mają być widoczne w maju i dać ok. 1 mln USD oszczędności miesięcznie. Według słów przedstawicieli Asbis "cięcia" mają trwać do osiągnięcia sensownego poziomu balansującego sytuację.

Spółka zapowiedziała również, że będzie dążyć do kapitalizowania społeczności 2 mln użytkowników aplikacji i 4 mln użytkowników urządzeń Prestigio, co ma wpłynąć korzystnie na generowane zyski.

Asbis podał również, że pomimo negatywnego wpływu zawirowań na rynkach wschodnich, w Polsce zanotował w I kw. wzrost sprzedaży o 33% r/r do 17 mln USD. Sprzedaż wzrosła dynamicznie również na Słowacji, czy w UAE. Z kolei największe spadki sprzedaży odnotowano w okresie pierwszych trzech miesięcy roku w Kazachstanie (o 30%), Ukrainie (o 35%), Bułgarii (o 45%)

Istotnie spadła również w I kw. sprzedaż w segmencie geograficznym spółki "Europa Zachodnia". Jednak zarząd wyjaśnił, że spadek ten wynika ze sprzedaży produktów do zachodnich dystrybutorów, którzy sprzedają produkty spółki dalej na Wschód.

Źródło: ISBnews

Asbis: Odnotował 3,39 mln USD skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 3,33 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 2,97 mln USD wobec 7,48 mln USD zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 342,39 mln USD w I kw. 2014 r. wobec 443,82 mln USD rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

T-Mobile Polska: Przychody spadły o 8,5% r/r do 1,46 mld zł w I kw. 2014 r., a zysk EBITDA spółki zmniejszył się o 4,5% r/r do 557 mln zł, podała spółka. T-Mobile Polska po I kw. br. obsługiwała bazę 15,748 mln klientów (spadek o 1,1% r/r).

"Przychody spółki osiągnęły w pierwszym kwartale 2014 roku 1,463 mld zł, a EBITDA wyniosła 557 mln zł. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 38,1% wzrastając o 1,6 pkt proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2013 roku. Wyniki T-Mobile Polska w pierwszym kwartale w dużej mierze odzwierciedlają spadki wynikające z regulacji dotyczącej obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich (MTR) oraz roamingowych" - czytamy w komunikacie.

Na koniec marca spółka posiadała w segmencie usług przedpłaconych 8,759 mln klientów (wobec 8,905 mln rok wcześniej), a w segmencie usług abonamentowych było to 6,989 mln klientów (wobec 7,014 mln rok wcześniej), podano także.

Źródło: ISBnews

Techland: Zdecydował, że premiera „Dying Light" odbędzie się w lutym 2015 roku, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Hawe Telekom: Zakończyło budowę infrastruktury światłowodowej w relacji Warszawa - Sochaczew. Spółka widzi "olbrzymie zainteresowanie" inwestycją i oczekuje kolejnych umów, podało Hawe. Szacuje, iż oddanie do użytku relacji Biała Podlaska - Warszawa, a co za tym idzie - całego odcinka łączącego wschodnią i zachodnią granicę Polski nastąpi w przeciągu kilku tygodni.

Źródło: ISBnews

Midas: Uważa, że wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) w sprawie przetargu na dwie rezerwacje częstotliwości, z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz, pozostaje bez wpływu na możliwość kontynuowania dotychczasowej działalności CenterNet oraz Mobyland i spółki te mogą nadal w pełni korzystać z przyznanych im częstotliwości, a w konsekwencji nadal realizować założone cele działalności Grupy Kapitałowej, podała spółka.

Źródło: ISBnews

LiveChat Software: Zwiększył liczbę klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat do 7463, tj. o ponad 55% r/r, podała spółka na podstawie danych pochodzących z systemów sprzedaży na dzień 1 maja 2014 r. Tylko w kwietniu liczba klientów wzrosła o 244 firmy.

Źródło: ISBnews

Asseco Central Europe: Odnotowało 2,02 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 3,47 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 3,08 mln euro wobec 4,54 mln euro zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 35,29 mln euro w I kw. 2014 r. wobec 31,68 mln euro rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Asseco Business Solutions: Odnotowało 7,70 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2014 r. wobec 6,72 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 9,19 mln zł wobec 7,66 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 39,12 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 33,70 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Asseco Business Solutions: Obecny backlog ma wartość 97,4 mln zł, co oznacza, że jest blisko 8% wyższy r/r. Spółka spodziewa się, że II kw. 2014 r. będzie nie gorszy pod względem wyników r/r. W całym roku spodziewa się utrzymania marży netto na poziomie 19%. Asseco BS intensywnie pracuje nad rozwojem na rynkach zagranicznych.

Źródło: DM PKO BP

Orange Polska: 6. lipca kończy się ogólnopolska, 15-letnia rezerwacja częstotliwości 900 MHz przyznana Orange. Za kolejny 15-letni okres rezerwacji bloku 6,8 MHz, operator będzie musiał zapłacić 358 mln zł - wynika z projektu decyzji, które UKE poddał właśnie konsultacji.

Źródło: Telepolis

Infovide-Matrix: Portfel zamówień spółki na ten rok tylko  w obszarze kontraktów usługowych ma już wartość 100 mln zł, co oznacza 50% wzrost r/r. Solidny portfel pozwala oczekiwać, że tegoroczne wyniki grupy będą lepsze w porównaniu do 2013 r.

Źródło: DM PKO BP

Agora:  Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wyniosło w marcu 2014 roku 190 071 sztuk i było o 18,2 % niższe r/r oraz o 3,6% niższe m/m.

Źródło: R-Brokers

CI Games: Otrzymał potwierdzenie z Sony Computer Entertainment America LLC, iż gra Enemy Front w wersji na platformę Sony PlayStation3 przeszła pomyślnie proces certyfikacji i została dopuszczona do wydania na tą platformę na terytorium USA.

Źródło: spółka

Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Telgam: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości dodała wniosek o dofinansowanie pn. "Sieć NGA w gminie Jasło",  do listy wniosków rekomendowanych do udzielenia wsparcia w ramach Działania II.1. ,,Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej" Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013. Kwota wnioskowanej dotacji wynosi 512 351 zł, a więc 70% wartości projektu, którego całkowita wartość brutto wynosi 0,9 mln zł.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Cyfrowy Polsat: Sfinalizował nabycie udziałów Metelem Holding Company Limited (Metelem), podmiotu pośrednio dominującego Polkomtelu, operatora sieci komórkowej Plus, podała spółka.

"W wykonaniu praw z warrantów subskrypcyjnych, (…) wspólnicy Metelem złożyli oświadczenia o objęciu akcji serii I oraz serii J spółki, jak również opłacili akcje nowej emisji wkładem niepieniężnym w postaci udziałów Metelem należących do tych wspólników (cena emisyjna jednej akcji opłacanej w ten sposób wyniosła 21,12 zł). W rezultacie spółka nabyła własność 2.000.325 udziałów Metelem, reprezentujących 100% kapitału i głosów w tej spółce" – podano również.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Rada nadzorcza wyraziła pozytywną opinię w sprawie zawarcia umowy o finansowanie z Orange S.A. lub jej spółką zależną. W ramach tej umowy Orange Polska zostanie udostępnione finansowanie wysokości 2 mld zł (EUR 480 mln) w formie pożyczki wyrażonej w EUR z terminem zapadalności 5 lat, podała spółka,.

„Ponadto rada nadzorcza wyraziła pozytywną opinię w sprawie podwyższenia o 230 mln EUR kwoty kredytu w ramach istniejącej umowy kredytu rewolwingowego pomiędzy Orange Polska i Atlas Services Belgium SA (spółka zależna w 100% od Orange SA) oraz wydłużenia terminu jego zapadalności do 2018 roku" – czytamy także.

Celem powyższego jest refinansowanie średnioterminowych papierów dłużnych o wartości nominalnej 700 mln EUR zapadających 22 maja 2014 roku. Pozwoli to Orange Polska SA obniżyć koszt finansowy; dla nowego finansowania wg stanu na dziś wyniesie on średnio 4,2% rocznie w złotych, z uwzględnieniem kosztów zabezpieczenia.

Źródło: ISBnews

Wind Mobile: Realizuje "decydującą fazę" akwizycji firmy dostarczającej kontent muzyczny operatorom komórkowym z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, podała spółka.

"Spółka realizuje decydującą fazę akwizycji podmiotu z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma ta dostarcza kontent muzyczny do 45 operatorów komórkowych w 22 krajach MENA, obejmujących 250 mln abonentów. Przychody kształtują się na poziomie 75 mln zł, a zysk netto 8 mln zł. Oprócz podwojenia obecnych wyników, akwizycja otwiera wyjątkowe możliwości sprzedaży dla trzech głównych grup produktowych spółki na dynamicznie rosnących rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki" - czytamy w komunikacie.

Wind Mobile, wiodący dostawca rozwiązań mobilnych w Polsce, sfinalizował wcześniej przejęcie Software Mind. Nowa oferta produktowa adresuje teraz trzy najbardziej atrakcyjne potrzeby nowoczesnych konsumentów - mobilną rozrywkę, mobilne finanse oraz sektor hotelarski, podkreślono również.

"Sprzedaż rozwijana będzie przede wszystkim na rynkach zagranicznych, a sfinalizowanie akwizycji podmiotu ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich podwoi wyniki oraz otworzy wyjątkowe możliwości komercjalizacji w regionie MENA" - podano również.

Prognozy zakładają realizację skonsolidowanych przychodów za rok 2014 na poziomie 61,2 mln zł oraz EBITDA 14,8 mln zł.

Źródło: ISBnews

PayUp: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na objęcie przez Eurocash pełnej kontroli nad spółką PayUp, podał Urząd. Do tej pory Eurocash był współkontrolującym.

Źródło: ISBnews

Eficom, Sinersio Polska: Eficom ma umowę inwestycyjną nabycia 90% udziałów w Sinersio Polska, oferującego usługi cloud computing. Celem transakcji jest stworzenie integratora rozwiązań cloud computing przy wsparciu finansowania tych usług poprzez fundusze UE i instrumenty rynku kapitałowego.

Źródło: spółka

Action: Ze względu na słabą koniunkturę na giełdzie poważnie myśli o rezygnacji z emisji akcji serii D. Jednym z rozważanych sposobów finansowania dalszego rozwoju grupy na rynkach zagranicznych jest emisja obligacji.

Źródło: DM PKO BP

KADRY

Onex Group: Przygotował szkolenia e-learningowe z produktów Microsoftu dla Orange Polska. Dostępne są one w ramach usługi IT dla Firm, skierowanej do przedsiębiorców.

Źródło: spółka

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Integrated Solutions, Orange Polska: Województwo łódzkie podpisało z konsorcjum tych firm umowę na utworzenie i uruchomienie wojewódzkiej sieci szkieletowo-dystrybucyjnej w ramach realizacji projektu 'Łódzka Regionalna Sieć Teleinformatyczna – 2 Etap', podał Urząd Marszałkowski. Wartość umowy to 24,78 mln zł brutto.

Projekt 'Łódzka Regionalna Sieć Teleinformatyczna' polega na utworzeniu sieci szerokopasmowej na wybranym obszarze województwa łódzkiego w technologii światłowodowej, która obejmie swoim zasięgiem znaczną część regionu. Inwestorem jest województwo łódzkie - samorząd województwa udzieli zamówienia publicznego na budowę sieci, która będzie stanowiła jego własność.

Źródło: ISBnews

Sygnity: Zawarło umowę z Pocztą Polską, której przedmiotem jest świadczenie przez spółkę usług serwisu oprogramowania zintegrowanego systemu teleinformatycznego oraz wprowadzaniu modyfikacji systemu, poinformowało Sygnity. Wartość umowy to maksymalnie 23,13 mln zł brutto.

Źródło: ISBnews

Comarch: Zrealizował jeden ze swoich ostatnich projektów: wdrożenie rozwiązania Comarch Loyalty Management (CLM) dla Banco Popular Dominicano, jednego z największych banków Republiki Dominikany. Comarch do tej pory przeprowadził z sukcesem ponad 50 projektów lojalnościowych w ponad 20 krajach na całym świecie. W programach wdrożonych przez Comarch bierze udział ponad 150 mln aktywnych użytkowników.

Źródło: spółka

Comarch: Po raz kolejny został wyróżniony przez firmę analityczną Gartner w raporcie „Magic Quadrant for Integration Brokerage 2014". Rozwiązanie Comarch EDI znalazło się także w poprzedniej edycji raportu w 2009 r.

Źródło: spółka

Comarch: Rozwiązanie Comarch SFA wspierające procesy sprzedażowe otrzymało nagrodę dla najbardziej innowacyjnych rozwiązań w swojej klasie i dostało wyróżnienie INNOVATIONSPREIS-IT 2014. Prestiżową nagrodę przyznano po raz jedenasty na targach CeBIT.

Źródło: spółka

Wind Mobile: Spółka podpisana umowę z hotelem na Pomorzu - Grand Lubicz - na wdrożenie w kompleksie 360 pokoi hotelowych rozwiązania iLumio, systemu multimedialnego, który zapewnia gościom stały dostęp do rozrywki w postaci telewizji HD, internetu, wypożyczalni VOD, gier i aplikacji, a także umożliwia korzystanie z usług hotelowych w nowoczesny, wygodny i interaktywny sposób.

Źródło: spółka

Polkomtel: Podpisał umowę ze spółką Energo-Tel, specjalizującą się w zakresie utrzymania i serwisu sieci oraz węzłów telekomunikacyjnych.

Źródło: Telepolis

Simple: W wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego, ogłoszonego przez Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku, firma została wykonawcą zadania pn. „Dostawa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Pracę w Uczelni wraz z dostawą sprzętu".

Electrical Components International, będące częścią największej na świecie grupy produkującej komponenty elektryczne, wybrało do zarządzania ponad 700 osobowym zespołem pracowników rozwiązanie SIMPLE.ERP.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Wprowadza nową ofertę internetową, a w niej dwa razy więcej Internetu LTE. Użytkownik może wykorzystać w ramach pakietu co miesiąc nawet 60 GB, a do tego dodatkowych 50 GB w nocy. W ramach wyższych abonamentów klienci mogą bez limitu przeglądać strony WWW i korzystać z zasobów największej telewizji internetowej IPLA.

Źródło: spółka

Point Group: E-tygodnik WPROST BIZNES od bieżącego numeru będzie dostępny w aplikacji natywnej, zarówno w App Store, jak i w Google Play.

Źródło: spółka

ZTE: Producent smartfonów wprowadza do sprzedaży detalicznej pierwszy smartfon z najnowszym systemem operacyjnym Firefox. ZTE Open C będzie dostępny na platformie handlowej eBay.

Źródło: spółka

Grupa OEX: Jeden z czołowych podmiotów na rynku nowoczesnych usług biznesowych w Polsce – tworzy jedną, wspólną markę dla wszystkich spółek wchodzących w skład holdingu. Pod brandem OEX Business Services zaoferuje klientom kompleksowe wsparcie procesów sprzedażowych i marketingowych oraz szeroko pojętą obsługę back-office.

Źródło: spółka

TOYA: Wprowadziła możliwość zmawiania taksówek przy użyciu pilota telewizyjnego. Jest to pierwsze tego typu wdrożenie w Europie. Usługa dostępna jest dla Abonentów Telewizji 3G (trzeciej generacji). Liczba kanałów w ofercie TOYA została zwiększona do 200 pozycji, z czego aż 49  dostępnych będzie w standardzie HD.

Źródło: spółka

myPhone: FUN2 to najnowsza propozycja polskiego producenta, dla ceniących stabilność i pewność działania smartfonu oraz jego budowę opartą o sprawdzone komponenty. FUN2 ma wszystkie najważniejsze cechy nowoczesnego smartfonu, 4,5-calowy ekran i przystępną cenę, jak za urządzenie tej klasy. Sugerowana cena detaliczna myPhone FUN2 to 399 zł brutto.

Źródło: spółka

Gembird: Dostawca akcesoriów komputerowych poszerzył swoją ofertę o nowe bezprzewodowe klawiatury z serii Phoenix. Modele Gembird KBS-P7 i Gembird KB-P8 to klawiatury typu slim, które charakteryzują się bardzo dużą wytrzymałością. Gembird KBS-P7 posiada w zestawie bezprzewodową mysz optyczną, natomiast Gembird KB-P8 jest wyposażony w touchpad, który pełni także funkcję klawiatury numerycznej.

Źródło: spółka

GTS Central Europe: Dostawca zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych oraz centrum danych w Europie Środkowej i Wschodniej, tworzy kolejne platformy chmurowe zapewniając większą dostępność rozwiązań w regionie CEE. W odpowiedzi na potrzeby klientów, GTS rozwinął portfolio usług wirtualnych i uruchomił kolejne platformy chmurowe w Europie Środkowo-Wschodniej.

Źródło: spółka

ADP: Jeden z dostawców outsourcingu biznesowego i rozwiązań do zarządzania kapitałem ludzkim – rozszerza działalność ze względu na rosnące potrzeby międzynarodowych firm na całym świecie. Globalne rozwiązanie ADP Streamline jest już dostępne w 100 krajach. Usługa umożliwia zarządzanie systemem płac w międzynarodowych firmach za pomocą platformy dostępnej w modelu cloud ­(tzw. chmurze obliczeniowej).

Źródło: spółka

CTPartners: Spółka należąca do Grupy Kapitałowej Infovide-Matrix, będąca liderem polskiego rynku szkoleń i doradztwa w zakresie zarządzania IT, uzyskała status Gold Partnera w zakresie wdrożeń HADRONE – oprogramowania dedykowanego do zarządzania katalogiem i kosztami usług IT.

Źródło: spółka

Kingston: 8-krotnie mniejsze, 8-krotnie szybsze od tradycyjnych dysków 2,5-calowych – Kingston® Technology wprowadza na rynek dwa nowe modele dysków SSDNow mSATA mS200 o pojemności 240GB i 480GB.

Źródło: spółka

ISBnews

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane