UC sprawdza się w każdej firmie

KONRAD POLAŃSKI
opublikowano: 06-06-2012, 00:00

KOMENTARZ

Świat biznesu zmienia się z dnia na dzień, szukając nowych i wydajnych rozwiązań, które pozwalają osiągać założone cele strategiczne w drodze wzrostu sprzedaży, wzrostu zysku czy redukcji kosztów. Rolą uczestników tego procesu, czyli producentów, integratorów i operatorów, jest ciągłe doskonalenie produktów i usług sieciowych, by umożliwić przedsiębiorstwom coraz wydajniejszą komunikację. Spojrzenie na unified communications (UC) jako jedno z narzędzi do komunikacji lub wymiany informacji pozwala łatwiej zrozumieć ideę komunikacji bez barier, dla której nie ma różnic w sposobie dostępu do wymiany informacji. Jednocześnie umożliwia komunikowanie się w dowolny sposób z dowolnego miejsca na ziemi i z zachowaniem jakości przekazu na najwyższym poziomie.

Tym, co odróżnia rozwiązania klasy UC od klasycznych sposobów komunikacji, jest jednorodny, czyli niezależny od urządzenia, interfejs użytkownika i szerokie mechanizmy kierowania komunikacją multimedialną (głos, e-mail, komunikator, poczta głosowa, SMS, dostęp do aplikacji firmowych itp.). Kluczem do realizacji idei zunifikowanej komunikacji jest funkcjonalność presence. Dzięki niej każdy użytkownik systemu otrzymuje informację o dostępności współpracowników i rodzaju kanału, pod którym są dostępni. Pozwala to ocenić, czy w danej chwili lepiej do kogoś zadzwonić, czy raczej wysłać e-mail lub SMS. Korzystający z rozwiązania UC sam może zdecydować, kiedy i w jaki sposób będzie się komunikował ze współpracownikami, określając sposób i metodę. Eliminuje to tzw. niedostępność, dając nieograniczoną możliwość komunikacji. Rozwiązania UC zapewniają szybsze, bezpośrednie i pewne dotarcie komunikatu do odbiorcy w najbardziej wygodnej dla niego formie.

Rozwiązania UC przyczyniają się też do wydajniejszej pracy zespołowej, dając dostęp do wspólnych dokumentów niezależnie od miejsca pobytu pracowników (np. podróż służbowa, home office, praca u klienta). Taka praca może być wzbogacana o nowe media komunikacyjne, jak przekaz multimedialny czy obraz wideo, które wpływają na jakość przekazu i skracają czas potrzebny do podejmowania decyzji.

Olbrzymią rolę w doborze i konfiguracji rozwiązania UC odgrywa integrator, którego zadaniem jest zaprojektowanie optymalnego rozwiązania z uwzględnieniem posiadanej przez klienta infrastruktury, np. sieć LAN/ WAN, telefonia IP, aplikacje biznesowe czy polityka bezpieczeństwa.

Rozwiązania UC sprawdzają się w każdej firmie niezależnie od jej wielkości i rodzaju działalności. Praktycznie każda działalność opiera się na wymianie lub pozyskiwaniu informacji (spotkania, rozmowy, korespondencja e-mail itp.), której celem jest osiąganie zmierzonych celów. A szybkie podejmowanie właściwych decyzji jest najbardziej pożądaną funkcjonalnością we wszystkich organizacjach.

KONRAD POLAŃSKI

dyrektor handlowy Grupy Produktowej Voice, IP Communications, Data — NextiraOne Polska

Materiał przygotowany przez NextiraOne Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KONRAD POLAŃSKI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu