Ukraińska wódka rusza na podbój Polski - prasa

(Marek Druś)
opublikowano: 23-11-2006, 07:38

Producent wódki Nemiroff, jednej z najpopularniejszych na świecie, zamierza zainwestować kilkadziesiąt milionów złotych w umocnienie swojej pozycji na naszym rynku alkoholi. Szanse ma duże, bo Polacy kupują coraz więcej importowanych trunków - ocenia "Rzeczpospolita".

Producent wódki Nemiroff, jednej z najpopularniejszych na świecie, zamierza zainwestować kilkadziesiąt milionów złotych w umocnienie swojej pozycji na naszym rynku alkoholi. Szanse ma duże, bo Polacy kupują coraz więcej importowanych trunków - ocenia "Rzeczpospolita".

Z roczną produkcją na poziomie ponad 90 mln litrów ukraiński Nemiroff został uznany przez branżowy magazyn " Drinks International" za trzecią najbardziej popularną markę na świecie. Wyprzedziły go tylko wódki Smirnoff i Stolichnaya.

W najbliższych dniach firma Nemiroff podpisze wstępną umowę o przejęciu spółki Legro z Zabrza, która sprzedawała w Polsce wódkę ukraińskiego producenta. Do ostatecznego przejęcia dojdzie na początku 2007 r. Wówczas Legro zmieni nazwę na Nemiroff Polska.

- Zdecydowaliśmy się na ten krok, gdyż Polska zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem sprzedaży wódki - mówi "Rz" Grzegorz Chojnacki, pełnomocnik firmy Nemiroff w Polsce. Do inwestowania w Polsce Ukraińców zachęcił także dotychczasowy wzrost sprzedaży jego wódek na poziomie kilkuset procent rocznie.

Mocne wejście Nemiroffa na polski rynek może odebrać udziały Finlandii i Absolutowi, które mają 90 proc. łącznego udziału w segmencie wódek z importu. Atutem ukraińskiej wódki może okazać się cena, o kilkanaście proc. niższa niż w przypadku tych marek.

(PAP)

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane