Ułatwia obsługę i obniża koszty

SACH
15-06-2011, 00:00

Wirtualny asystent pomaga poprawić wizerunek marki i usprawnia kontakt z klientami.

Wirtualny asystent pomaga poprawić wizerunek marki i usprawnia kontakt z klientami.

Wirtualny asystent może rozmawiać online z wieloma użytkownikami w tym samym czasie. Jakie korzyści odnoszą dzięki niemu przedsiębiorcy? Zbadała to dr Karolina Kuligowska z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W ankietowanych firmach wirtualny doradca odbywał średnio 500 rozmów dziennie. Prawie wszyscy badani uznali, że poprawił wizerunek marki, a 60 proc., że poprawił poziom obsługi klientów przez ich firmy.

— Wirtualny asystent na firmowej stronie ciągle jest postrzegany jako maskotka. W polskich firmach wciąż brakuje wiedzy o jego funkcjach, tymczasem jest to nowoczesne narzędzie, które daje mnóstwo korzyści — twierdzi dr Karolina Kuligowska.

Po wprowadzeniu chatbota głównie obniżył się koszt obsługi klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wiele firm zredukowało koszty call center. Poza tym zamieszczenie wirtualnego asystenta powoduje więcej odwiedzin wirtyny internetowej — każda z analizowanych firm odnotowała wzrost od 10 proc. do nawet 400 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SACH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Ułatwia obsługę i obniża koszty