ULC nałożył w br. 80 kar

DI
02-07-2009, 15:55

614 spraw wpłynęło w pierwszym półroczu do  działającej przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Praw Pasażerów. Najwięcej skarg dotyczyło odwołania lotu.

Na znaczne opóźnienie poskarżyło się 45 pasażerów, zaś na odmowę przyjęcia na pokład samolotu - 27.

Pozostałe sprawy dotyczyły m.in. opieki nad nieletnimi pasażerami, bagażu, niewykorzystanych biletów oraz rezerwacji.

Aż 74 proc. skarg dotyczyło tanich przewoźników, a pozostałe - lotów realizowanych przez przewoźników tradycyjnych.

ULC może nałożyć na przewoźników kary od 200 do 4800 zł za naruszenie praw pasażerów w związku z lotami, które odbyły się po 1 kwietnia 2007 r., na przykład za brak opieki, niewypłacanie odszkodowań, brak informacji o przysługujących prawach.

W 2007 r. nałożono na przewoźników lotniczych 32 kary administracyjne, w 2008 r. 105 kar, natomiast do 31 maja br. nałożono ich 80.

Przewoźnicy w większości przypadków zostali ukarani za niewypłacanie odszkodowań, overbooking, niedokonanie zwrotu za niewykorzystany bilet, oraz za brak opieki zwłaszcza nad matkami podróżującymi z małoletnimi dziećmi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / ULC nałożył w br. 80 kar