Ulubioną kawiarnią Polaków jest… McDonald’s

AD
aktualizacja: 20-04-2017, 16:30

Gdzie najchętniej pijesz kawę, zjadasz lody lub ciastka? – z takim pytaniem ruszyło do Polaków ARC Rynek i Opinia, a wyniki badania nieco zaskakują.

Wprawdzie nie dziwi fakt, że największą popularnością cieszą się lokalne cukiernie i kawiarnie nie-sieciowe, natomiast zaskoczeniem może być  marka McDonald wymieniona w kontekście tej kategorii już na drugim pod względem popularności miejscu (46 proc. badanych).

Dalej uplasowały się kawiarnie Grycan, Costa Caffe i Starbucks oraz cukiernie Sowa. Spośród osób odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41proc.) stanowią ci, którzy bywają w nich 2-3 razy w miesiącu. Jednorazowo wydają tam od 10 do 20 zł (43 proc. badanych) oraz planują odwiedzać je częściej (25 proc.).

Zapytani o zachęty do regularniejszych odwiedzin ankietowani wskazywali przeważnie okresowe obniżki cen.

– Polacy lubią odwiedzać cukiernie i lodziarnie, o czym świadczy fakt, że co czwarty z nich chciałby robić to częściej niż obecnie. Powodem, dla którego tego nie robią, mogą być ograniczenia finansowe, gdyż respondenci wyraźnie wskazują na to, że gdyby cukiernie i lodziarnie oferowały produkty w ciekawych promocjach, częściej by je odwiedzali – podsumowuje Iwona Wojtaszek z ARC Rynek i Opinia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Ulubioną kawiarnią Polaków jest… McDonald’s