Umowa z konsorcjum Budimex Dromex na budowę dróg do nowego mostu przez Wisłę w Płocku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 23-01-2006, 16:46

Urząd Miasta Płocka zawarł w poniedziałek umowę z wyłonionym w przetargu konsorcjum Budimex Dromex SA - Polibud Pomorze sp. z o.o. na pierwszy etap budowy dróg dojazdowych do gotowego już od kilku miesięcy nowego mostu przez Wisłę.

Urząd Miasta Płocka zawarł w poniedziałek umowę z wyłonionym w przetargu konsorcjum Budimex Dromex SA - Polibud Pomorze sp. z o.o. na pierwszy etap budowy dróg dojazdowych do gotowego już od kilku miesięcy nowego mostu przez Wisłę.

    Inwestycja, która ma trwać nie dłużej niż rok, kosztować będzie 106,6 mln zł.

    Budowa dróg dojazdowych do nowego płockiego mostu obejmuje w pierwszym etapie dwa odcinki na obu brzegach rzeki: jeden o długości 1,8 km, wraz z ponad 500-metrową estakadą, drugi o długości 1,5 km, biegnący po nasypie. Rozpoczęcie robót jest opóźnione m.in. z powodu błędów w procedurze przetargowej, które uniemożliwiały wcześniejszy wybór wykonawcy.

    "Mam nadzieję, że jeszcze w tym roku będzie można przejechać przez nowy most. Wierzę, że budowę dróg dojazdowych do przeprawy uda się zrealizować w krótszym terminie niż zapisane w umowie dwanaście miesięcy" - powiedział po podpisaniu dokumentów prezydent Płocka Mirosław Milewski (PiS).

    Prezes Budimex Dromex, Andrzej Radoszewski zapewnił, że jego firma jako główny wykonawca uczyni wszystko, aby inwestycja trwała jak najkrócej.

    "Trzeba jednak pamiętać, że przy obecnych mrozach bezpośrednie rozpoczęcie robót uzależnione jest od warunków pogodowych. Niska temperatura sprawiła, że ziemia jest zmarznięta na około metr do półtora metra głębokości" - dodał. Zaznaczył, że czas przed rozpoczęciem prac ziemnych zostanie wykorzystany m.in. na przygotowanie niezbędnych do budowy estakad konstrukcji stalowych.

    Przetarg, w którym na wykonawcę dróg dojazdowych wybrano konsorcjum z Budimex Dromex jako liderem, był trzecim z kolei ogłoszonym przez Urząd Miasta Płocka. Dwa wczesniejsze unieważniono z powodu błędów w dokumentach.

    W finale ostatniej procedury uczestniczyły cztery konsorcja, oprócz Budimex Dromex - Polibud Pomorze, który przedstawił najtańszą ofertę, brały w nim udział także portugalskie Mota Engil Engenharia e Construcao-Mota Engel Polska SA-Soletanche Polska sp. z o.o. z ofertą za 117,5 mln zł, Strabag sp. z o.o.-Mosty Łódź SA-Keller Polska sp. z ceną ponad 118,4 mln zł oraz Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych SA-Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA z ofertą za ponad 121,8 mln zł.

    Od wyniku przetargu w listopadzie ubiegłego roku odwołało się konsorcjum z portugalskim Mota Engil Engenharia e Construcao-Mota, ale ostatecznie protest nie został uwzględniony.

    Zwłokę w rozpoczęciu inwestycji samorząd Płocka tłumaczył wcześniej brakiem pieniędzy w budżecie gminy. Pod koniec 2004 roku fundusze na drogi dojazdowe znalazł Komitet Sterujący przy Ministerstwie Infrastruktury, przyznając ze środków Unii Europejskiej (UE) 91 mln zł. Ze względu na opóźnienia w wyborze wykonawcy i rozpoczęciu inwestycji, dalsze dofinansowanie okazało się w tym roku niemożliwe.

    W ciągu najbliższych miesięcy Urząd Miasta Płocka zamierza ogłosić kolejny przetarg na drugi etap budowy dróg dojazdowych do nowej przeprawy - będą one łączyły wybudowane wcześniej drogi z trasami krajowymi. Inwestycja ta ma być także finansowana ze środków UE.

    Budowę nowego płockiego mostu, największej tego typu przeprawy w Polsce o stalowej konstrukcji spawanej, rozpoczęto w lipcu 2002 roku. Jej wykonawcą było konsorcjum Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Płock SA i Przedsiębiorstwa Robót Mostowych Mosty-Łódź SA. Inwestycja warta jest około 190 mln zł. Projektmostu, wspartego na pylonach, opracował w 1997 roku jugosłowiański zespół architektów, kierowany przez prof. Nikola Hajdina z Belgradu.

    Płock posiada obecnie jeden most stalowy, drogowo-kolejowy, wybudowany w 1938 roku. Obecnie trwa remont jego konstrukcji, który zakończyć się ma w połowie listopada tego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane