Umowy sponsorskie z firmami bukmacherskimi zagrożone

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 08-12-2006, 21:31

Angielskie kluby piłkarskie Premier League mogą stracić lukratywne umowy sponsorskie z firmami bukmacherskimi.

Angielskie kluby piłkarskie Premier League mogą stracić lukratywne umowy sponsorskie z firmami bukmacherskimi, w wyniku rządowego dochodzenia dotyczącego legalności tych kontraktów. Firmy te reklamują się na koszulkach piłkarskich.

W piątkowym artykule "The Guardian" napisano, że brytyjscy parlamentarzyści mają zamiar uchwalić nowe prawo, zabraniające zawierania takich umów, w intencji ochrony dzieci przed hazardem. Według obecnie obowiązującego prawa nielegalne jest kierowanie reklam hazardu do nieletnich.

Nowa ustawa, która ma wejść w życie we wrześniu 2007 r., zaostrzy bardzo grzywny za łamanie prawa w tej sferze. Według gazety nie jest jeszcze jasne, czy nowe przepisy będą zastosowane do reklam na koszulkach piłkarskich. Kluby zarabiają sporo na sprzedaży replik koszulek futbolowych, tak chętnie noszonych przez dzieci.

Minister sportu Wielkiej Brytanii Richard Caborn, cytowany przez dziennik powiedział, że Komisja ds. Hazardu będzie konsultantem w tej sprawie, mając jego pełne poparcie.

Tottenham Hotspur zyskał 34 miliony funtów (66,68 mln dol.) na czteroletniej umowie z firma Mansion, zawartej na początku tego sezonu. Aston Villa ma umowę sponsorską z firmą 32Red, Middlesbrough z 888.com, a Blackburn Rovers z Bet24.com.

Władze Premier League oznajmiły, że są świadome rządowego zaniepokojenia reklamami hazardu i rozważają przedłożenie własnych propozycji, w imieniu klubów. Zadeklarowały też współdziałanie z Komisją ds. Hazardu.

(DI, PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane