Unijne organy antymonopolowe zainteresowane praktykami Google'a

PM, Reuters
opublikowano: 20-01-2021, 17:54

Unijne organy antymonopolowe zwróciły się do reklamodawców o udzielenie informacji na temat praktyk Google’a w zakresie technologii reklamowych, pisze Reuters.

Hebi B./Pixabay

Do wybranych europejskich reklamodawców wysłano kwestionariusz z pytaniem o wpływ zastosowania domyślnego ustawienia „Uwzględnij sieć reklamową Google” wprowadzonego w 2018 roku dla kampanii realizowanych w Google Ads.

„Konkurujemy z wieloma firmami z branży i dajemy użytkownikom możliwość kontroli nad sposobem wykorzystywania ich danych do personalizowania reklam w celu ochrony prywatności” - powiedziała rzeczniczka Google’a. Dodała, że firma w pełni współpracuje z regulatorami rynku w związku z dochodzeniem.

Unijne organy antymonopolowe podały, że ​​kwestionariusze są częścią dochodzenia w sprawie sposobów wykorzystywania danych użytkowników przez Google’a.

„To dochodzenie obejmuje wszystkie usługi Google, w tym reklamę cyfrową i łańcuch technologii reklamowych” - stwierdził w środę unijny organ ochrony konkurencji.

UE chce dowiedzieć się także, czy reklamodawcy otrzymują rabaty, gdy korzystają z pośredników Google'a umożliwiających kupowanie zasobów reklamowych z wielu źródeł.

Reklamodawcy mają czas do piątku na udzielenie odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane