Unilever porządkuje marki

Małgorzata Zgutka
24-01-2001, 00:00

Unilever porządkuje marki

Unilever ustalił politykę wobec swoich marek. Wyodrębnił brandy, w które firma chce inwestować. Wyselekcjonowane zostały również takie, które stracą wsparcie reklamowe i promocyjne.

— Zestawiliśmy wyniki sprzedaży poszczególnych produktów z ponoszonymi na ich reklamę kosztami. W ten sposób wyodrębniliśmy najważniejsze dla nas marki — wyjaśnia Izabela Sadowska z Unilevera.

Przyznaje, że firma skupi się na promowaniu dwóch marek herbat — Sagi i Liptona. Tymczasem zmniejszone zostanie wsparcie reklamowe Brooke Bonda.

— Ponieważ większe środki reklamowe zostaną przeznaczone na promocję naszych głównych marek herbat — Liptona i Sagi — zmniejszą się wydatki na reklamę Brooke Bonda. W przypadku tej marki zrezygnujemy z reklam ATL. Zastosujemy bezpośrednie formy jej promocji. Dopóki jej sprzedaż będzie utrzymywała się na opłacalnym poziomie, dopóty będzie ona na rynku obecna — mówi Izabela Sadowska.

Wśród margaryn główną marką Unilevera nadal pozostanie Rama. Wsparcia reklamowego nie stracą również Delma i Kasia. W dziale chemii gospodarczej głównymi markami nadal są Domestos i Cif. Z rynku został wycofany Vim.

Izabela Sadowska zapewnia, że selekcja brandów spowoduje, iż Unilever będzie inwestował w marki przynoszące największe zyski. Firma na całym świecie ma ponad 1600 brandów. Zamierza skupić się na 400 głównych. MAZ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zgutka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Unilever porządkuje marki